Gå til innhold

Da har jeg vært hos fastlegen min;-(

Anbefalte innlegg

Og jeg fikk faktisk ikke sykemelding for rugeperioden;-( Han mente at IVF ikke var gyldig sykemeldingsgrunn for trygdekontoret og at hvis jeg skulle få det måtte han skrive en falsk sykemelding. Legen var utrolig lite imøtekommende og satt seg ikke inn i min situasjon i det hele tatt. Han fikk meg til å føle meg som en trygdesnylter, noe jeg absolutt ikke er! Skal ha innsetting i morgen og jobber faktisk 30 timer denne helgen. Måtte trygle om å en sykemelding for jobbhelgen min for det vet jeg at jeg ikke klarer. Ble så skuffet at jeg bare brast ut i gråt på legekontoret og klarte ikke å slutte, gikk bare ut derfra uten å si noe..... Nå sitter jeg og prøver å planlegge hvordan jeg skal klare jobbdagene mine neste uke og uken etter. Har en veldig forståelsesfull sjef som har vært gjennom 3 forsøk selv, så kan sikkert få fri uten lønn noen dager, men så var det disse pengene da. Kan sikkert også prøve å bytte noen vakter for at det ikke skal bli så slitsomt, men det krever så utrolig mye planlegging og organisering, noe jeg hadde tenkt til å unngå denne gangen her. Vel, vel har tørket tårene nå og gleder meg til å bli ruger i morgen! Klem fra

Fortsetter under...

Jeg fikk faktisk ikke av min fast lege eller, men av min lege som jeg samarbeider med ang. ivf.. han skriver bare ja hva var det tro hehe... noe med barnløs eller noe.. og ingen problem.. men fast legen sa det samme som din.. jeg ble også forbanna.

Stå på ikke gi deg.....

Nei men kjære deg, dette høres helt uholdbart ut - stakkars deg & for en dustete lege!

Det stemmer at IVF ikke er sykemeldingsgrunn hos NAV, men de fleste leger skriver en annen diagnose sånn at det ordner seg like vel. Merkerlig at han ikke ville hjelpe deg når du begynte å gråte og alt mulig, så synes jeg deg fryktelig synd på deg *klem*

Hvordan har det forresten gått med deg denne gangen? Ble det mange egg ut og har du hørt noe ang. befruktning nå som dere bruket ICSI? Håper du har en grei sjef som gir deg fra noen dager, eller kanskje du skal be Aleris om hjelp? Uansett: God ruging!

Klem

Da jeg foreslo at han kunne skrive søvnproblemer eller psykisk sliten så han bare at det var en direkte løgn. Prøvde å agumentere med at dette var bivirkninger av behandlingen, men det ville han ikke høre på. Fikk bare ut 7 egg denne gangen og fikk beskjed i dag at 3 av eggene var blitt befruktet ved hjelp av ICSI. Vi får se om det blir et eller to egg inn i morgen. Skal høre med Porsgrunn i morgen om de kan hjelpe meg med en sykemelding, hvis ikke må jeg be sjefen om litt hjelp!

Snøfilla: hvordan går det med deg? Blir det forsøk i Finland i høst?

Stor klem

Fytti å dårlig. Jeg var sykemeldt første uka denne gangen. Jeg tok bare en tlf til min lege, og ho sa det var ikke noe problem, trengte ikke møte opp en gang. Ho skrev infertilitet- psykiske symptomer/plager på min. Nå er jeg på jobb, andre uka jeg ruger nå, men det var fordi jeg ville pga endel kurs, legen sa hun kunne sykemelde meg begge ukene...Jeg hadde byttet lege, slik at du ved evt. senere forsøk kan få sykemelding, gjerne kvinnelig, de vil kanskje i endel tilfeller forstå litt mer.

Føler virkelig med deg, det kan være tøft å jobbe denne perioden. Ønsker deg masse lykke til med rugingen:-)

Fy flate, jeg kjenner det koker inni meg!

At det går an å nekte noen sykmelding når man holder på med IVF!

"rister på hodet"...

Det er så forskjellig hvordan kropp og psyke reagerer i dette gamet,

og leger burde ha forståelse for dette.

Legen min sa faktisk at det kunne være lurt han, han skjønte godt at hormonene tok på, og at det var mange faktorer som spilte inn.

På min sykmelding stod det stress, noe som slettes ikke er løgn.

Jeg får en utladning etter innsettingene, og trenger litt tid for å komme ovenpå igjen.

Lykk til med innsetting, håper du får en fin rugeperiode, og at det kanskje ordner seg med sykmelding likevel!

Annonse

Fy søren, nå føler jeg virkelig med deg.

Jeg har fått sykemelding uten problemer med diagnoser som

"svangerskap høyrisiko" og "bivirkninger av medikamenter".

Se å bytt lege. Han finnes ikke empatisk i det hele tatt, og det trenger vi når vi holder på med prøverør.

Bytte fastlege skjer ved et tastetrykk og da er du kvitt legen og kan få deg en som forstår deg, og du skal se det da ordner seg med sykemelding i rugeperioden

Lykke til:-))

Gjest Bjørnen Collargol

Å bytte lege kan høres bra ut ja, men det hjelper ikke så veldig mye akkurat i dag... MEN fortell dette når du skal sette inn eggene dine så kanskje du får en sykmelding som dekker helgen din i alle fall.

Ønsker deg all mulig lykke til!

Det er forskjell på leger skjønner jeg - jeg fikk sykemelding i 4 uker uten at jeg spurte (har hatt flere SA før) hun mente jeg burde ta livet helt med ro. Og etter det jeg skjønte kunne jeg få videre sykemelding etter det også. Etter forrige forsøk, som ikke gikk bra, tilbød hun seg å ha samtaler med meg etter kontortid.

Høres jo nesten ut som om din lege er under oppsikt for å ha drevet med "snusk" tidligere... Jeg fikk diagnosen Engstelig for komplikasjoner ved svangerskap/fødsel.

Bytt lege! Alle som går gjennom den prosessen vi gjør er sårbare og trenger god og forståelsesfull behandling.

Klem

Hei.

Kjenner meg igjen. min fastlege hadde aldri skrevet ut sykem. fordi jeg skulle ruget. Måtte krangle til meg forelenget sykemelding etter operasjon. Så jeg jobba fullt...gravid ble jeg og er det fortsatt.

Men om du føler at du bør ha sykem. så kontakt en gynekolog eller snakk med ivf legen din.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...