-Johanna- Skrevet 21. august 2007 #1 Skrevet 21. august 2007 Hei! Lurer på om det er noen som benytter seg av tilbud om barnepass på treningssenter? Trener på SATS, og der har de det. Men har ikke prøvd det enda, er så usikker på hvor bra det er, og har litt dårlig samvittighet for å "sette fra meg" gutten min hos fremmede mens jeg trener. Har en gutt på tre måneder, og det hadde jo vært veldig greit og fått trent litt på formiddagen en gang i blant.. Noen som har erfaringer med dette?
Anonym bruker Skrevet 21. august 2007 #2 Skrevet 21. august 2007 Hallo hallo!! Jeg jobber på ett treningssenter, og har masse med de jentene som jobber i barneparken å gjøre.. har faktisk selv vært ansatt i parken på senteret, og da var jeg bare 14 (!) år... Så å si ingen av de som sitter i en slik barnehage har noe som helst utdannelse.. men for all del; DET trenger de ikke for å være gode barnevakter, men noen av de er ikke gode barnevakter heller... Hadde jeg vært deg, så hadde jeg kikket litt inn i barnehagen når du er å trener på egen hånd, og finn deg noen jenter du syntes virker ok. titt inn i parken, si hei, og si at du har tenkt til å ta med babyen din.. spør om de trives på jobb osv... og de du liker: finn ut når de har vakter.. de flinkeste jobber stort sett på dagtid.. og de er gjerne eldre også.. selv tenker jeg med GRU tilbake da jeg ble ansatt i barneparken på senteret. NULL erfaring, og ikke spesiellt flink med de minste babyene.. visste ingenting.. nå skal det nevnes: Jeg tar med snuppa mi på 6mnd på trening. hun stortrives!! =) Er sammen med flinke barnevakter, og mange okei barn.. selv var jeg også med mamma på trening da jeg var liten, og trivdes veldig godt.. velger å være anonym pga jobbinfo...
Gulan, gullet og gullklumpen Skrevet 21. august 2007 #3 Skrevet 21. august 2007 Jeg lurer på det samme. Hadde vært kjempegodt å få trent litt på formiddagstid, men aner ikke hvor mye erfaring de har med småtroll. Min er snart 2 1/2 mnd og det hadde vært litt skummelt hvis ei jente på 16 skulle passe han og 15 andre alene....
Anonym bruker Skrevet 21. august 2007 #4 Skrevet 21. august 2007 nettopp det du skriver der Gulan er ofte ett problem for jentene i parken.. de har en hel haug med barn, og null erfaring som sier at de er istand til å passe på de.. og noen bryr seg ikke engang. sitter bare å leser i ett blad.. og DA kan det være litt vondt å være en liten baby på 3mnd, som krever sitt.. og ikke minst vondt å være mamma som trener
Fire? Skrevet 21. august 2007 #5 Skrevet 21. august 2007 Min lille har "gått fast" på barnepassen på Sats der vi bor. Og stort sett er jeg veldig fornøyd. De gangene jeg har vært misfornøyd har det vært fordi det har vært for mange barn der, - så jeg prøver å unngå å trene i studio de tidene jeg ser det går populære "mamma - arobic timer". Om barnet skriker eller er utilpass har de instruks om å hente oss voksne - så man bør ikke være redd for at ungen blir liggende å skrike. God trening - husk at det å prioritere seg selv i barseltiden er også viktig
Stolt Mamma™-1jente og 1gutt!! Skrevet 21. august 2007 #6 Skrevet 21. august 2007 Jeg jobber, som anonym, også på ett treningssenter, og har noen av de samme erfaringene.. men som 2222 over her nevner, så henter de som jobber i parken stort sett foreldrene hvis barna gråter. men husk da på at de forlater resten av barna ubevoktet i parken.. hvis ingen av resepsjonistene eller instruktørene har mulighet til å kikke litt etter de så blir de der alene.. det er selvølgelig ikke snakk om lang tid, men dog....
OktoberPrins kom 20.10 Skrevet 21. august 2007 #7 Skrevet 21. august 2007 Hei du! Jeg jobber selv i SATS som senterleder, og kan ihvertfall fortelle om hvordan vi har det:) Alle som jobber i MiniSATS skal jevnlig gjennom førstehjelpskurs for småbarn, vi har månedlige sjekkrunder av alt utstyr(som oftest oftere) slik at ikke farlige leker sniker seg inn(større barn som tar med seg leker som kan være farlige for små barn) er noen av eksemplene vi kan nevne. Vi etterstreber å rekruttere mennesker som har erfaring med barn, og bemanner som oftest dagtid med de mest erfarne, da det på denne tiden som oftest er de minste barna (under ett år). Men selvsagt hender det at man feilansetter også her, men vi har kun hatt ett "tilfelle" i MiniSATS på 11 år, og det var en ren ulykke. Du kan være trygg på at dersom barnet ditt trenger deg, så blir du hentet ut fra trening/timen - vi lar ikke barnet ligge å skrike. Samme hvis barnet bæsjer på seg eller noe annet skjer. Som mamma timet jeg ofte trening til sovetid på dagen, så lå barnet i vognen i miniSATS nesten hele tiden:) Lykke til med treningen!
Bonusmamma13 Skrevet 21. august 2007 #8 Skrevet 21. august 2007 Trener på Elixia og har poden på 11 mnd der en gang i uken, der har han vært siden han var 5mnd og ser ut til å stortrives. Men er nok et problem at de må gå fra barna for å hente andre foreldre. Det skjedde nå sist jeg hadde småen der så når jeg hentet han hadde noen tegnet på han med kulepenn..Er eneste måten jeg får mulighet til å trene så kommer til å fortsette å benytte meg av tilbudet, men be om at noen tilkalles om den ansatte må gå fra ungene.. Min er alt for liten til å være uten tilsyn selv om det bare er for noen minutter..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå