Sunshine26 Skrevet 21. august 2007 #1 Del Skrevet 21. august 2007 Kanskje noen her kan hjelpe meg å besvare noen spørsmål. Jeg er gravid (16 uker) og har bekkenløsning symptomer. Jobber som sykepleier på sykehjem, noe som innebærer mye gåing/ståing, stress og tunge luft. er blitt anbefalt sykemelding for å minske belastningen på bekkenet. Dette er ok, men arbeidsgiveren min kan "kun" tilrettelegge vha lettere stell, unngå tunge løft. Ikke mindre "stressbelastning", mindre "gåing" og heller ikke mer pauser. Føler emg IKKE syk nok til KUN å sitte hjemme, ønsker å heller ta lette arbeidsoppgaver som kontorarbeid, legevisitt ++ Sjefen sier aktiv sykemelding da er det rette. Problemet er at de kun sykemelder aktivt deresom det er mål med tilbakeføring i arbeid, det er det ikke med det første. I tillegg mister jeg feriepenger med å gå sykemeldt. Finner ingenting konkret på arbeidstlsynet eller NAV sine sider om svangerskapspenger. Noen som har erfaring med dette? Jeg er ikke syk i hodet og armer, men for kommunen blir det for dyrt å leie inn ekstra bemanning for meg. Er arbeidsgiver pliktig til å tilrettelegge for meg? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10154927-sykepleier-med-bekkenl%C3%B8sning-langt/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ims-dal Skrevet 22. august 2007 #2 Del Skrevet 22. august 2007 Ja, arbeidsplassen din er pålagt det!! Men for all del. Jeg føler meg ikke syk hver dag jeg heller, og gikk i 50% sykemelding lenge. Nå, i uke 20 har jeg det for jævlig noen dager og ok andre dager. Og jo mere du står, jo værre blir det!! Varier alt ogsykemeld deg om du ikke får tilrettelegging. Tunge løft og stress øker sjansen for tidlig fødsel.... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10154927-sykepleier-med-bekkenl%C3%B8sning-langt/#findComment-10166752 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå