Gå til innhold

Første dag i ny jobb, og er 9 uker gravid....


Ildfluå

Anbefalte innlegg

Ja, idag var det altså min første dag i ny jobb, og jeg er gravid.

Vet at man ikke skal bry seg om det, men det er så typisk i disse dager når det er i nyhetene.

Og det ikke minst at jeg er foreløpig i turnusen til en som er i mammapermisjon :-)

 

Jeg fikk tilbud om fast stilling i mai, og hadde 3 mnd oppsigelse i min daværende jobb. Planen vår var å prøve å få en ny baby. Mistet for et år siden på termin, så vi ville vente litt før vi satte igang. Og det skulle vi gjøre aktivt etter sommeren.

 

Men jeg gruer meg veldig til å fortelle det på jobb. Det blir lenge til enda da, men de får ikke glede av meg så mange mnd.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Først og fremst; Gratulere masse med bebisen :)

Jeg vet hvordan du har det ift jobb og graviditet. Jeg er selv gravid og venter på behandling av en søknad på en lederstilling.. Må fortelle dem det på et evt intervju, og jeg er faktisk veldig usikker på hvordan de kommer til å reagere... på en måte kan jeg jo forstå dem om de velger en annen kandidat, det er tross alt bare noen få måneder før jeg skal ut i permisjon og blir borte 1 år. Men, kjipt for meg om dette ødelegger sjansene mine da.

Du får bare se stolt ut når du forteller dem det, hvis noen av dem vet om hva som skjedde med deg sist du var gravid bør de vise stor forståelse og glede seg på dine vegner.

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...