Gå til innhold

Omplassering av hund!?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Huff, nå får jeg helt vondt i magen bare av å skrive dette:(

Lurer på om vi skal omplassere hunden vår, for vi synes ikke vi greier å ta vare på den slik som vi bør etter at babyen kom. Har ikke lyst, men synes samtidig at det er egoistisk av oss å beholde hunden når vi ikke kan gi den nok omsorg. Selvfølgelig får den mat, vann og turer, men likevel...:( Har ikke tid til den samme kosen som før, og hunden er til tider et irritasjonsmoment. Stakkars liten!! Har så dårlig samvittighet hele tiden for den stakkars hunden. Hvordan går vi evt. fram for å omplassere den? :( Sukk!!!

Skrevet

Uff, dette var trist å lese, men tror du hunden din får det bedre et annet sted, så er det sikkert en riktig avgjørelse. Jeg har også hund, men for meg fungerer den som en deilig fritidsinteresse (i tillegg til kjærkomment familiemedlem), som jeg kan kople av med når mannen min er hjemme fra jobb og babyen vel i seng.

Hva med å kontakte oppdretteren din? Eller annonse gjennom raseklubb eller www.canis.no? Ville ikke legt den ut på finn.no. Da vet du aldri hvem som får den, eller hva den ender opp som.

Håper det ordner seg, og at du finner et trygt og godt hjem til hunden din.

Skrevet

Se litt her: www.charlottes.no

Lykke til, skjønner at det er tungt!

Klem

Skrevet

Tusen takk for gode råd og trøstende ord!!

Nei, vi skal nok passe på at det ikke er hvem som helst som evt. får hunden. Dette skal gjøres skikkelig! Hunden skal, så lenge jeg får bestemme - og det gjør jeg jo:), garantert få omsorgsfulle personer som skal ta seg av den.

Vil de ha min hund, så må de også skrive under på kontrakt som sier at jeg tar tilbake hunden hvis jeg ikke er fornøyd med forholdene den lever under. Hele poenget er jo at den skal få det bedre. Hunden har det nok ganske bra hos oss, men det er nok heller jeg som føler at vi ikke strekker til. Vet ikke om jeg greier gjennomføre dette:(

Det hele ble plutselig så veldig virkelig og nært:(!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...