Gå til innhold

DRIT LEI !!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det må da være i dine øyne, det er mange som blir anbefalt å røyke litt i svangerskapet pga stress for barnet. Men DU vet vel bedre enn leger du. Har sett mange som røyker som tar hensyn til sine barn, du er vel en bitter x røyker som sitter der med abstinenser langt over hode, hvis ikke vet du ikke hva du prater om. Tapere pleier å rakke ned andre ofr å føle seg bedre, tror du må vær en av disse he he

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, tro det du, det får deg sikkert til å føle deg bedre :-) Fakta er at jeg ikke har slitt med abstinenser i det hele tatt, så bitter er jeg nok ikke, jeg har et lite barn å ta vare på, så hvorfor skulle jeg være bitter da?

Og i motsetning til dere, så hører jeg virkelig på hva leger anbefaler, og det er å slutte helt, så da gjorde jeg det, noe annet ville vært egoistisk og barnslig!

Mitt barn har en mor som setter seg selv i andre rekke, noe jeg tror han setter stor pris på :-) Så jeg trenger ikke føle meg bedre, føler meg helt fantastisk allerede :-)

Synd at ikke alle barn kan ha det like godt som mitt barn!

Skrevet

Det var det jeg forsto, du har ikke abstinenser. Men da vet du heller ingenting om hvordan andre som har det sliter. Og leger anbefaler i noen sammenhenger å røyke litt, du må få kunnskap om ting før du uttaler deg.

Skrevet

Har ikke truffet eller hørt noen leger som har anbefalt det, og det er uansett helt sykt om noen gjør det. Er ganske lett å forstå hva som er det beste for barnet, og utrolig trist at ikke DU innser det!

Skrevet

hallo folkens, har dere ikke bedre ting å bedrive tiden deres med enn å slenge dritt eller??

Ufattelig at voksne kvinner hvis man kan kalle dere for det kan snakke til hverandre på denne måten her. Burde skamme dere, (mange av dere)

Er det bedre å ha en mor som røyker, eller en som ikke har noe hjerte og forståelse for andre menesker?? Tror jeg ville valgt det siste :) Klart det er ikke sunt for noen som hels å røyke, kjenner mage som har røkt under hele svangerskapet og fått friske&nydelige barn:)

så slutt å overdriv please... Godt dere er så sunne og lar vær å røyke og greier, men hva annet er det dere gjøre som er sunt for barna deres ?? Å være sint og stresset er heller ikke så veldig sunt for det lille barnet i deg, men ikke alle som klarer å styre seg selv.

Jeg trener,tar vitaminer, omega3,vitamin-b,spiser sunt og tar meg en røyk av og til, og jeg ser ikke noe problem i det :) Godt jeg kjøper røyken min selv, tenk hvis jeg hadde vært avhengig av å få røyk av en som bARE MÅ liksom liksom prøve og være så vannvittig smart da he he ;)

Lykke til ekstremt anti røykere, si fra hvis dere trenger noen å prate med da, kan ikke være så godt å gå rundt og være så aggresiv uff ;)(

Skrevet

Godt du har noe å trøste deg med da når du svikter det stakkars lille barnet ditt :-)

Skrevet

lurer på hvor mange HER inne som har blitt svikta av mora si. virker som det er dere mest sure og barnslige det, tenk over om kansje det er andre dere kjefter og smeller på,istedet for røykerne her inne!

• 3 uker senere...
Skrevet

bla bla bla bla........ Voks opp, dere høres ut som en gjeng fjortiser ;)

• 2 uker senere...
Skrevet

Dette er mest til alle "vet best"/ anti anti-røykere:

Først en liten saksopplysning fra ei som nettopp har vert på kontroll igjenn ( er i uke 31) Svar fra legen min etter at jeg innrømmet at jeg ikkje har klart å legge fra meg de 4-6 røykene mine om dagen: Vi har ingenting som kan påvise skade på fosteret (senere barnet) ved røyking så seint i svangerskapet. Så vet dere det, dere som er HELT anti-røykere.

Jeg er selv en av de som ikkje har heeelt klart å slutte, til og med med legehjelp. Som vi inngikk ved første legetime etter test. Legehjelp vil si nedkutting over en viss peroiode til ingen røyking, der en gjør andre alternativer i stedet i de store "sug" - behova.

Har forresten en liten jente på 18 mnd som vart utsatt for noe mer røyking 10-12 på det meste og MYE passiv røyking innenhus under svangerskapet. Foreløbi har hun verken astma, kroniske sykdommer, misdannelser eller andre lyter. Og hun lever ennå.

Nå har eg vel listet opp det verste.

Men det er forskjell på å røyke så lite som jeg gjør eller tilnærmet i forhold til 20-50 om dagen ( ja for jeg kjenner de som røyker 40 om dagen)

En liten ting til. Har en venninne med en sønn som snart er 2 år som de siste mnd har vert mye forkjølelse syk og for ikke lenge siden fikk påvist astma i tillegg til lungebetendelsen han hadde da . Hun har verken røykt eller vert noe passiv røyker i svangerskapet med sønnen.

Det er arvet.

Sjekker Gullet mitt for Astma når vi er til legen ( uansett hva det egentlig gjelder) fordi det er MYE astma på min samboers side,. Detter har jeg gjort siden første gang hun var forkjølet (som andre barn) da hun var 5 mnd.

HELT TIL SLUTT:

-Jeg røyker aldri rett ved siden av (helle røyker jeg ikke inne denne gangen) babyer/unger uansett hvem sine unger det er eller hvor jeg er, hjemme, i byen (her tar jeg røyken opp fra barnevognens eller ungenes høyde når de eller jeg går forbi), eller på besøk.

- Jeg vasker meg på hendene godt etter hver gang jeg har vert ute å røykt når det er babyer/små barn der jeg er, hjemme el. på besøk. Dette er noe jeg har gjort i mangen år, selv om jeg ikke hadde barn selv.

- Røyker aldri så lenge jeg triller barnevogner eller er alene ute med ungene og ja jeg kan vere ute i maaangen timer.

- JA!!! jeg har dårli sannvittighet/ gir meg selv dårli sannvittighet med vitende vilje hver gang jeg tenner en røyk og noen ganger kjenner jeg at ungen har den halvtimes krampen , MEN dessverre jeg klaaarer ikke å slutte helt.

Skrevet

Flott innlegg!

Slik du beskriver deg selv er mitt inntrykk av røykere i dag. De tar hensyn til andre. Det du skriver er slik jeg også har fått opplyst at små mengder røyk ikke er farlig for fostre. Faktisk har jeg hørt at det er bedre å røyke litt enn å stresse barnet når men har masse abstinenser. Jeg syns du er flink, du har klart å redusere, ingen er perfekte. De som dømmer her inne tror jeg at jeg skulle ha funnet massevis av feil hos, kanskje spist snop, usund mat, tunge løft og mange har drukket alkohol før de visste at de var gravid osv. de må jo bare sette seg på sin høye hest og tro at de er så f.. perfekte, men slike mennesker har ikke evne til å sette seg inn i andres situasjon. Det er mange på empati noe som er viktig å lære sine barn. Ønsker der g lykke til videre og håper du gjør som meg, hever deg over all hetsingen her inne.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...