Gå til innhold

Hvordan lage man pannekake med bacon?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lage man det som vanlig, bare at man tilsette bacon? Er det noe godt? Siden pannekake er søtt, og bacon er saltet? Har aldri smakt det før, men blir nysgjerrig når folk prater om det.

Fortsetter under...

Skrevet

Vi steker pannekaker som vanlig og har stekt bacon ved siden av. Altså pannekake med blåbærsyltetøy rulle sammen, bacon ved siden av er orntlig nam nam

Skrevet

ok, så man blander ikke de to ingrediensene altså. Men blir det ikke rart? søtt og salt på engang? dette må jeg jammen prøve.

Skrevet

Nei, det blir absolutt ikke rart, det er kjempegodt. Men er nok en del som mener at pannekaker er dessert, og dermed ikke skal serveres med flesk eller bacon. Selv hadde vi det ofte til middag når jeg var lita, og jeg synes det er knallgodt, så lykke til;)

Skrevet

jeg pleier å lage pannekakerøre med litt mindre sukker i. Deretter steker jeg småterninger av bacon, blander dette i røren og steiker tykke pannekaker av dette. kjempegodt!

Skrevet

Nå må jeg innrømme at jeg ble fristet nå. Skal prøve å lage det til helgen. Takk for tips dere.

HI

Annonse

Skrevet

Fleskepannekake er kjempegodt! Steker lettsaltet flesk og lager pannekakerøre, UTEN sukker ( bruker ALDRI sukker i pannekakerøra mi jeg... ) Bruker ofte ett egg mer enn til vanlige pannekaker, gjerne hakket gressløk i. Stek pannekaker på vanlig måte og server med flesk. Hjemme hadde vi ofte kålrot og poteter til.

Dette er iallefall god gammeldags mat som smaker godt!

Veit at det også går an å lage dette i langpanne, men da fleskebitene i røra. Kan man jo også gjøre når man steiker i steikepanna. Legg da stekte fleskebiter i panna og hell pannekakerøra over!

Nam, fikk lyst på fleskepannekaker altså!!!

Skrevet

Firebarnsmamma: men kålrot, mener du da kålrot som du skjærer i biter og koker dem?

Skrevet

Hei, jepp jeg mener selvsagt at man da skreller og deler opp kålerot i ønsket størrelse før de kokes møre i lettsaltet vann! Nydelig til lettsaltet flesk. Unga spiser også kålrot!! Litt søtt på smak!

Lykke til!

Skrevet

Takk for tipsen du. Jeg skal prøve å lage det til helgen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...