Anonym bruker Skrevet 21. august 2007 #1 Skrevet 21. august 2007 er det noen her som har vært en uke til syden,og vært sykemeldt uten å informere trygdekontoret om å ha vært i utlandet?? noen som vet hva som skjer da? jeg har ikke sagt ifra,må jeg det??finner de det ut uansett?
Prøver igjen! Aprilspire Skrevet 21. august 2007 #2 Skrevet 21. august 2007 jeg ville ringt NAV og sagt ifra jeg, så er du på den sikre siden.
Anonym bruker Skrevet 21. august 2007 #3 Skrevet 21. august 2007 Er man sykmeldt må en søke om å få reise til utlandet og legge ved papirer fra lege. Reiser en uten å ha informert trygdekontor eller søkt kan en miste retten til sykepenger. Hvis de finner ut at du har vært i utlandet uten å informere dem om det, får det konsekvenser for deg og retten til videre sykepenger kan opphøre
mto2 Skrevet 21. august 2007 #4 Skrevet 21. august 2007 NAV må inn i bildet viss du blir sjuk i utlandet og må ha dekka sjukehuskostnader. (Husk kortet ditt...) Litt dumt om dei finn det ut på den måten....
Anonym bruker Skrevet 21. august 2007 #5 Skrevet 21. august 2007 Kommer vel litt an på. Man skal vel strengt tatt ikke reise på ferie og få lønn for å si det sånn. Da er det bedre å opplyse nav om at man tar en ukes ferie. Regner jo med du har opparbeidet ferie hvis du er sykemeldt og får sykepenger. Gi uansett en lyd tilbake da, slike at andre som lurer kan få svar.
Anonym bruker Skrevet 21. august 2007 #6 Skrevet 21. august 2007 takk for svar! jeg skal gi lyd tilbake fra meg..vet ikke hva jeg skal gjøre enda...men bør vel ta kontakt med nav....
Mammamia77 Skrevet 21. august 2007 #7 Skrevet 21. august 2007 Du bør absolutt melde fra til NAV og søke om å beholde sykepengene når du er i utlandet. Dette for å unngå at du mister retten til sykepenger senere. Jeg hadde i allefall ikke tatt sjansen på å miste mine sykepengerettigheter. Jeg tror også at det vil være viktig å melde fra og evt. få godkjent oppholdet fordi du ikke er like godt forsikret dersom du har reist uten godkjennelse.
*Ida og diamanten* Skrevet 22. august 2007 #8 Skrevet 22. august 2007 Det er ingen fare! Så lenge du har gyldig pass og reiseforsikring så er det bare å reise! Trygdekontoret kan ikke nekte deg å slappe av i utlandet selv om du er sjuk. det er vel det samme hvilket land du oppholder deg i mens du samler krefter....
Anonym bruker Skrevet 22. august 2007 #9 Skrevet 22. august 2007 Der tar du feil, Ida og Diamanten. Trygdekontoret betaler ut loennen din fordi du ikke kan jobbe,ikke for at du skal dra paa ferie.... Men risikerer baade tilbakebetalinger og straff hvis man drar uten aa gi beskjed. Noen ganger kan man faa legeerklaering som sier man er frisk nok til aa dra , men ikke jobbe og da vil man kunne faa utbetalt penger mens man er borte. Ellers tar man ferie den uken og faar ikke utbetalt den uken.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå