Gå til innhold

Og målsettningen var en sunn graviditet.. høhø


Angie77

Anbefalte innlegg

Den hersens kvalmen ødelegger for meg og nå er jeg inne i en skikkelig negativ spiral her. Pga kvalmen klarer jeg ikke å spise sunn mat, jeg orker bare tørre kjeks og knekkebrød, litt cola nå og da, vann og potetløv. Tror ikke jeg har fått i meg en eneste protein på over en uke *sukk*. Klarer heller ikke å være særlig i aktivitet, noe som gjør at jeg sitter mest i sofaen og "holder meg fast". Det har ført til at jeg nå har skikkelig vondt i korsryggen.

 

Kom akkurat på de flotte planene jeg hadde før jeg ble gravid; jeg skulle sørge for et sunt, variert kosthold og holde meg unna sukker og alle e-stoffer. Dessuten skulle jeg gå en tur hver kveld for å få mosjon og frisk luft... Og det slo jo an, høhø..

 

Krysser fingrene for at ting blir bedre etter uke 12. Noen andre som hadde flotte visjoner om hvordan svangerskapet skulle bli.. og som opplevde at det ble det motsatte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

å ja da!!!

sliter så sinnsykt med kvalmen, at et dunt og variert kosthold kan du bare glemme!!! kjenner med igjen i stort sett alt du skriver! :o)

 

er 7+1 i dag og kvalmen satte inn for fullt for en uke siden, håper inderlig at det bedrer seg snart, for jeg blir snart gal av å ikke orke mer enn jeg gjør!!!!

 

*klem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Jeg kjenner meg igjen der. Har det nesten på samme måte, bare at jeg får i meg litt mer mat en deg. Kaster mye opp og brekker meg stadig vekk. Er sykemeldt pga dette. Men her en kveld tvang jeg meg selv opp fra sofaen og gikk en liten tur...selv om jeg følte meg elendig. Etterpå var jeg i mye bedre form gitt! Har begynt å gå noen småturer hver dag nå og jeg føler meg i myyye bedre form. Hjelper meg iallefall.

Er i uke 11.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok rådet med tur, jeg:) Sjekka først gjennom vinduet at det ikke var altfor mange folk ute og ruslet, og satte avgårde med spypose i lomma. Gikk ikke i mer enn ca 7 min, satt litt på en benk og gikk tilbake igjen. Etter turen fikk jeg plutselig lyst på mat (!!) så jeg spiste et rundstykke med ost. Det er første gang jeg har spist pålegg siden jeg ble dårlig og jeg følte meg faktisk ganske bra etterpå:) Så nå skal jeg prøve å ta samme runden igjen i morgen:):)

 

 

Endelig et tips som funka:)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, tur hjalp på meg og når det sto på som verst:) Helst i skikkelig kaldvær med regn og allting..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...