Gå til innhold

Puh. Fvp er tatt, nå venter vi på svar!

Gjest

Anbefalte innlegg

I morges fikk legene tatt fostervannsprøve, og det var mye mindre vondt enn jeg hadde forestilt meg... Så på ultralyden før selve stikket, men når legen kom med nåla var det bare å knipe øynene igjen til det var ferdig.

Litt pyse jeg! Men nå er jeg veldig glad for at det er gjort! Etter duotest fikk vi ikke forhøyet risiko for sykdommer, men jeg tror ærlig talt at jeg ville slitt med å tilgi meg selv dersom vi ikke tok fvp og det senere viste seg at de kunne oppdaget noen avvik... Vi er en stor familie med 4 barn fra før, og jeg tror hele familien villle lide...

Så nå venter vi på svaret, vet ikke hvor opptatt jeg kommer til å være av det de nærmeste par ukene... Jeg kan være en mester til å fortrenge sånne ting! Så antakelig får jeg ikke skjelven før vi evt får brevet/telefonen....

Noen som har erfaring på dette?

Fortsetter under...

Jeg er normalt ingen pyse, men syntes virkelig at det var veldig vondt å ta fostervannsprøven. Var helt utslått et par dager, og var hjemme fra jobb tre dager totalt.

Vi måtte vente i litt over 4 uker før vi fikk svar. Trøsten er jo at jo lenger tid det går, desto større er sjansen for at alt er i orden.

I begynnelsen tenkte jeg ikke så mye på resultatet, det ble nok fortrengt, ja. Men den tredje uka begynte jeg å bli utålmodig. Og da vi passerte 4 uker ringte jeg og etterlyste svaret.

Det viste seg at det hadde tatt over en uka fra brevet ble skrevet på Ullevål til det ble poststemplet...

I mellomtiden vokste magen, og siden vi hadde bestemt oss for å ikke fortelle noe til familie og venner før vi visste resultatet, ble t-skjortene større og større. ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...