Gå til innhold

Mage ogkropp etter keisersnitt!!

Anbefalte innlegg

Hei,

er veldig bekymret for hvordan magen min blir etter keisersnitt.Alle sier jeg aldri får flat mage igjen og at jeg vil ha hengende skinn for alltid som aldri blir fast.

Er det INGEN som har fått tilbake sin gamle fasong?

Hva med lår? går man ned i vekt over hele kroppen akkurat som ved en vaginal fødsel?

føler jeg har mistet min "unge faste" kropp. Noe som SELVSAGT ikke spiller noen rolle iforhold til hva jeg får igjen for det. Men jeg vil veldig gjerne bli slank og fin igjen.

Må jo være mulig å bli som jeg var før om jeg trener og spiser sundt etter babyen er ute?

:)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10150688-mage-ogkropp-etter-keisersnitt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

hei!

jeg har brukt mye tid på å bekymre meg for akkurat det samme selv. men når jeg ser på alle de jeg kjenner som jeg vet har tatt ks, og det er 3 stk- er alle de like fine nå som før graviditet. de er faktisk slankere, men det har jo ikke noe med ks å gjøre. så jeg regner med at det går greit altså.... men jeg lurer litt på rett etterpå, jeg. dagen etter feks, henger bare magen der som et skinn da? tar det lang tid før det retter seg opp??

Heisann.

Jeg MÅTTE ta keisersnitt for halvannet år siden ellers hadde jenta mi dødd, og magen har ikke blitt "seg selv" igjen. Nå skal det sies at jeg er ganske stor så det har endel med saken å gjøre. Kjenner mange som har tatt keisersnitt og det virker som om de som er store får "posen" hengene der, mens de slanke får flat mage relativt raskt. Ingen ting er sikkert, men magen kan bli flat igjen, ikke bekymre dere!!!

Angående dagen etter fødsel/ks så henger den ikke som et skinn. Den buler sånn som den gjorde tidligere i graviditeten og så går den sakte, men sikkert tilbake.

Må bare nevne at ks -snittet gjør veldig vondt når du beveger deg de første dagene...men alt går over:-)

Når dette er sagt, så må jeg fortelle at jeg er gravid igen og venter til våren. Håper på en normal fødsel da.Må også nevne at tulla jeg fikk for halvannet år siden er frisk som en fisk! Vi krysser alle fingre for at det går bra.

Lykke til jenter!

Annonse

Hei du!

Ville bare fortelle deg at min mage ble akkurat som før etter keisersnittet. Hadde et hastesnitt i september i fjor, og mens jeg var på sykehuset kunne jeg ta på meg de gamle klærne som jeg hadde brukt før jeg ble gravid :-) Etter kun kort tid var det eneste tegnet et bitte lite arr under bikinikanten. Så joda, det er fullt mulig å få tilbake sin gamle figur igjen! Nå er jeg gravid igjen, og så er det på'n igjen med voksende mage og bukser som blir for små... hehe!

Lykke til!

Min mage er blitt den samme igjen etter KS.

Jeg hadde første KS for 3 år siden, og magen ble akkurat som før, nesten mer markert i musklene ettersom jeg trente bra etter KS'et og jeg ble tynnere enn jeg var i utgangspunktet.

Nå har jeg tatt KS for 4 uker siden og magen er allerede tilbake til slik den var før svangerskapet:) Det gikk raskere å komme tilbake til utgangspunktet denne gangen, og nå har jeg jo ikke begynt å trene engang ennå. (Har forresten så vidt begynt å gjøre litt øvelser for rygg og mage).

man kan ikke forvente å få tilbake samme kropp etter en fødsel eller ks..

kommer helt ann på hvordan kroppen din var FØR du ble gravid..

jeg hadde ks mars 2006 og jeg skal ha ks i nov.....magen er det minste jeg bekymrer meg over hehe hvordan den ser ut.....

men ser jo at du bare er 20 år og er litt mere opptatt av kroppen enn det jeg er !

regner med at jeg får en bedre magen etter denne ks siden jeg bare har gått opp 2 kg og er i uke 26...med førstemann gikk jeg opp 20kg..og hadde 10kg igjen da jeg ble gravid på nytt!

Jeg mistet min flate mage etter keisersnitt. Men tror egentlig dette ville være tilfelle ved normal fødsel også. Magemusklaturen deler seg noen ganger under graviditeten, og blir kanskje aldri helt som før igjen, tror dette skjedde med meg . Jeg har opplevd det som vanskeligere å holde inn magen, fikk liksom ikke tak i musklene lenger. sier fikk, for nå er jeg høygravid igjen, og har nok ikke strammet en muskel på en stund... etter fødselen denne gangen skal jeg være flinkere med øvelser. men tror ikke det er bra å overdrive øvelser for magemuskelene straks etterpå, iallefall ikke hvis KS, kan føre til brokk.

Forresten gikk jeg opp 20 kg under forrige svangerskap, gikk ned alt i løpet av et år, men følte meg likevel ikke like slank som før, synes midjen ble litt borte og magen bulte ut, så litt halvgravid ut. Operasjonsarret førte også til at magen ble litt "skjev" nederst v. bikinilinjen, fordi det var strammere på den ene siden av arret enn den andre, slik at det bulte ut på den ene siden, men dette ble bedre etterhvert. (Men magen er en ting, hvordan brystene blir etter masse amming, er også en sak...)

Dette høres jo ille ut, men alt i alt er det jo ikke så fælt, og jeg tror nok ting går seg til med tiden til hjelp, selv om man ikke blir fullt så fin som før. Det hører jo også med til historien at jeg har rundet 35 år og man kan ikke forvente at kroppen holder seg slik den var i 20-årene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...