Gå til innhold

Men hva pokker skal vi kalle det neste barnet om det er en gutt???

Anbefalte innlegg

Vi har en Felizia og en Fabian. Og har kjørt oss helt fast på at den neste også må ha et navn på F ;)

Er det ei jente, så er det greit - vi liker Fiona begge to.

Men om det blir en gutt da? *tenke* Vi har allerede forkastet Fredrik, Filip og Fred (kjenner en drøss som heter det), og Ferdinand blir altfor...Disney. Eller no'. IKKE Ferdinand, iallfall, det er vi enige om.

Men hvilke flere gode navn på F fins det da? Forslag?

Fortsetter under...

Jeg blir nok ikke til særlig stor hjelp nå, men må bare si at Ferdinand er utrolig fint navn til en gutt. En nydelig gutt som heter det her vi bor. Syntes det er stilig, litt tøft og pent på en gang:) Hadde vært et godt valg.

Jeg synest Felix passer kjempefint til Felizia og Fabian!!

Ellers tenke vi på Frede og fikk forslag om Frende som et alternativ. Nå har vi slått fra oss begge....men jeg liker godt begge de navna.

Folke

Flemming

Falk

??

Jeg hadde selv gått for Felix. Det er kjempefint og står flott i stil til de to andre!!

Annonse

Dropp F-grøfta!

Må da veie tyngre at barnet fåt et flott navn som passer til personlighet og utseende enn at det skal rundt med et F-navn og være strålende fornøyd for at søskenene har navn som begynner på samme bokstav??!

Syntes det er ganske ensporet og nesten egoistisk å tenke sånn jeg da! Hva er mest viktig når man er voksen mann? At han trives med navnet eller at storebror og storesøster har samme forbokstav??

Skjønner at i et mors hjerte så føles det "riktig" å sende ut julekort med trekløver og samme bokstav...men livet er da lengre enn som så..

Å føle at man har gitt riktig navn er viktig! Gi dere selv sjansen til å være rausere og mer fleksibel med navnvalg.

Er det noen her inne som selv har søsken med samme forbokstav og mener det har beriket livet deres på den ene eller andre måten så vil jeg gjerne høre om det :)

Annonse

Har du satt deg ned og kikket over alle guttenavn på F som ligger på lista her inne på forumet? Er jo en del å velge i.

Selv synes jeg vel egentlig det ikke er så mange fine på F, skulle jeg valgt et (altså bortsett fra Fabian og Felix) hadde det blitt Filip.

Jeg har søsken med samme forbokstav og synes det er veldig hyggelig. Alle synes vi har fine navn. Men så har vi fine navn også da - Helene, Henriette og Herman. Vi er alle oppkalt etter medlemmer av besteforeldre/oldeforeldregenerasjonen, så det var ikke noe krampaktig øvelse fra foreldrene våre sin side å finne navn på samme bokstav.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...