Tryllefløyten Skrevet 20. august 2007 #1 Del Skrevet 20. august 2007 Jeg har lenge brukt denne siden for å lese om andre som er i samme situasjon, og for å snappe opp tips og ideer. Nå fant jeg ut at det er på tide å delta selv også. Det er imponerende å se så mange engasjerte mennesker, og hyggelig å se viljen til å dele erfaring med andre. Her er litt om min situasjon - og kanskje noen kan gi meg litt inspill og motivasjon på veien. Kjærsten min og jeg har nå prøvd å bli gravide i to år. I april prøvde jeg den første pergokuren, og kur nummer to i juni. Det viser seg nå at hormoner og el er helt i orden, så å prøve dobbel evt.trippel kur av pergo har ingen nytte. Jeg har også en syklus som er på dagen fra måned til måned. Hva er så galt? Vi kan ikke ha bommet på el i to år, vi har prøvd alle tips og råd - bena i været, ulike stillinger etc. etc. Nå har jeg endelig fått time til utredning og kikhullsopperasjon i oktober, og håper de skal finne svarene der. I tillegg har jeg nå bestilt time for akupunktur. Her er det ingen ting som skal være uprøvd.... Situasjonen er frusterende, og det er lett å bli besatt i en slik sitasjon. Kan noen fortelle meg om erfaringer med kikhullsopperasjon, og/eller har noen gode råd på vegen så er jeg takknemlig for innspill. Jeg lover å dele mine erfaringer med dere i fremtiden. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10148961-gir-ikke-opp/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 21. august 2007 #2 Del Skrevet 21. august 2007 Jeg kan ikke dele erfaring med kikkhulsoperasjon, men jeg kan dele min er faring innen akuounktur. Jeg har hentet et gammel innlegg jeg skrev da jeg ble gravid med jenten min. Tenkte det kan være greit for deg å lese, så kan du se hva akupuntur gjorde for meg. "Jeg bor i bergen, så jeg gikk til en dame som heter Elise Raknes, hun kobber for Akinon senter. Hadde det ikke vert for henne så hadde jeg nok ikke vert gravid den dag i dag. Nå må det sies at jeg gikk på pergo også, men det er INGEN TVIL om at hun hjalp meg. Her er noe av det hun ordnet på kort tid: - jeg fikk normal syklus på 28-29 dager (i stede for 30, 32 og 33 dager) -Fikk EL på dag 14 og 15 (i stede for på dag 18 og 19) - fikk en menstruasjon på 6 dager ( i stede for 10 dager) - slapp ømme pupper før mensen (pleide å få skikkelig vonde pupper en uke før mensen) - Fikk lavere FSH. -lengre luteal fase, fikk en på 14 og 15 dager (i stede for 11) - osv.... Når det er sakt så var det FSH nivået mitt som var problemet. Jeg hadde høyt nivå av dette og lavt av østradiol, det tyder på veeeeeeeeeldig dårlig eggkvalitet. Jeg ble gravid etter 2-3 mnd med behandling hos henne samtidig som jeg gikk på pergo( ble gravid i pause mnd etter første pergo kur). At jeg er gravid er ett lite mirakel, det skulle egentlig ikke vert mulug. Vi skulle til samtale om IVF(noe som sikkert ikke kom til å hjelpe pga eggene mine), men det slapp vi" Nå er vi begynnt å prøve på nr.2. Skal til akupunktur neste uke, så får vi se om hun ikke kan hjelpe meg denne gangen også Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10148961-gir-ikke-opp/#findComment-10149646 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mamma til 2 søte jenter Skrevet 21. august 2007 #3 Del Skrevet 21. august 2007 Jeg venter på innkallelse til utredning. Vi har snart prøvd i 2 år. Jeg har det akkurat slik som deg, regelmessig syklus. Så jeg ser fram til å bli utredet. Ønsker så sterkt barn nr 2. Og nå er jeg helt nedtrykt - skal prøve å få time hos legen i dag - slik at jeg kan få en sykemelding. Både den ene og den andre venter barn, er såå lei av å høre om det. Blir skikkelig lei meg hver gang. På jobben tenker jeg ikke på så mye annet. Så nå føler jeg behov for en pause. Jeg gleder meg nå til å komme i gang med utredningen for å se om noe er galt. Ser fram til å få høre om dine erfaringer - da du nå ligger et hakk foran meg i utredningen. Lykke til! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10148961-gir-ikke-opp/#findComment-10149788 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tiny dreams ♥ Skrevet 22. august 2007 #4 Del Skrevet 22. august 2007 Jeg tok Lap. (kikkhulsop.) i 2003. Det gikk veldig bra, men jeg hadde ganske vondt etterpå, også var jeg veldig kvalm når jeg våknet. Man kommer fastende på sykehuset tidlig på morgenen, og noen får reise hjem samme dag, av og til dagen etter. Lykke til Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10148961-gir-ikke-opp/#findComment-10164114 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå