barkatt Skrevet 20. august 2007 #1 Skrevet 20. august 2007 Jeg og min partner funderer litt rundt dette temaet og vårt ønske er å kunne utføre en hjemmeinseminasjon med anonyme svømmere. Derfor lurer vi på hvordan reglementet er her i Norge, for å få "tak i" disse svømmerne, og hvordan man går frem? Er det lov å få tilsendt dette fra sædbanker utenfor Norge, eller må man utenfor Norges landegrenser for å få gjøre dette? Noen som kan hjelpe oss? Håper på svar.
Anonym bruker Skrevet 21. august 2007 #2 Skrevet 21. august 2007 Tror ikke det er lov å sende til Norge, men det var et firma som holdt på med dette for en stund tilbake; ManNotIncluded.com. Om du går inn på adressen kommer du til en engelsk webside. fertility4life eller noe slikt. De driver med forsendelser til de som ønsker hjemmeinseminasjon, men jeg tror det er et britisk selskap.
Anonym bruker Skrevet 22. august 2007 #3 Skrevet 22. august 2007 Vær varsom med mannotincluded. Det de tilbyr er på kanten av loven og veldig dyrt i forhold til tjenesten de yter. Dessuten vet man veldig lite om de donorer de bruker. Jeg anser det som lite trolig at de har oversikt over hvor mange barn som blir av hver donor f. eks.
Anonym bruker Skrevet 22. august 2007 #4 Skrevet 22. august 2007 På gaysir.no er det hvertfall hvertfall noen menn som donerer sæd, jeg har pratet med et par av dem og dem virker hvertfall oppriktig.
Anonym bruker Skrevet 23. august 2007 #5 Skrevet 23. august 2007 Jeg opplever det som tryggest å bruke en klinikk, ville aldri tatt i mot noe fra noen som helst jeg hadde møtt på gaysir eller noe annet sted hvor jeg ikke visste at "varene" var kontrollert. Det er for risikabelt. Men none syns kanskje det er "for sterkt" å dra på en klinikk? Eller for dyrt? Eller for tidkrevende? Man blir presset over skanse etter skanse i ønsket om barn. Vent i hvertfall ikke for lenge før dere finner en klinikk, dette er en prosess som drar i gang mye følelser og man blir sliten av runde ette rrunde uten å lykkes. Jeg tror det var et sted i Århus man kunne henvende seg, evt plukke opp varene og gå på hotellrommet. Men det blir jo ikke det samm som at en klinikk legger det til rette inne i livmor.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå