Anonym bruker Skrevet 20. august 2007 #1 Skrevet 20. august 2007 Hei! Jeg er gravid med tvillinger (en jente og en gutt) og har termin 14.10.07. Tvilling 1(gutt) ligger i seteleie og tvilling 2(jente) i hodeleie. De i sykehuset tror at gutten klarer ikke å snu seg pga de begynner å bli så store nå. Jeg er redd for å føde setefødsel men legene i St. Olavs sykehus mener det går veldig bra med vanlig fødsel. Er noen flere i samme situasjon? Er setefødsel så farlig som man hører om? Vi har 2 jenter fra før, en på 5 og en på 3. Vi gleder oss veldig til familieforøkelse alle sammen!
Tvillingmamma til 3 gull Skrevet 20. august 2007 #2 Skrevet 20. august 2007 Mine lå i sete og tverrleie i uke 33 og overlegen mente de hadde funnet sin plass, en uke etter lå de i hode og tverrleie. Tvillinger kan visst snu seg helt frem til fødsel. Du får håpe på det.
bodilnf Skrevet 21. august 2007 #3 Skrevet 21. august 2007 Min lege sier at de kan snu seg helt frem til fødselen, selv om sannsynligheten for det avtar etterhvert pga plassmangel. Min tvilling1 ligger hodeleie og har gjort det siden uke 24, mens tvilling 2 snur seg mye rundt. Setefødsel med tvillinger er nok ikke så ille som setefødsel med enlinger pga at de er mindre ved føselen.
Betten1 Skrevet 21. august 2007 #4 Skrevet 21. august 2007 Min jente som kommer først med rompen også. jente nr 2 ligger i hodeleie. Jeg har født før en gutt som kom med hode først. Men egentlig kvir jeg meg ikke til dette fordi sjangsen for å få et barn som er like stort som en enling er ikke veldig sannsynlig tror jeg. Uansett skal vi jo som er tvillingmødre ha epidural og skal da kjenne mindre smerter, og det trøster jeg med med siden jeg forrige gang fødte uten noen som helst bedøvelse. Så ikke bekymre deg det er leger der og de flese vet nok hva de driver med.
Anonym bruker Skrevet 21. august 2007 #5 Skrevet 21. august 2007 Takk for tilbakemeldingen. Ble faktisk mer sikker på at jeg kommer til å klare dette ettersom jeg har født 2 barn før på vanlig måte, de kom hode først men begge har vært store. Det er sant at tvillinger blir nok ikke så store og vi har mange med i fødselen. Epidural har jeg ikke tenkt på en gang, har ikke hatt det tildligere heller men hvis det er vanlig med tvillinger så er det vel greit. Jeg har spurt om det men jordmor har sagt at epidural hjelper ikke når du skal trykke ut barna og det er det jeg gruer meg mest til. Når har du termin?
Betten1 Skrevet 21. august 2007 #6 Skrevet 21. august 2007 Dersom det er meg du lurer på har jeg ultralyd termin den 10 oktober. Men siden mine deler samme morkake sier de jeg uansett blir satt igang 14 dager før tiden så det gir meg ca 4 uker igjen. Gleder meg til å treffe de to sammtidig som jeg vet det blir en masse jobb.
Anonym bruker Skrevet 22. august 2007 #7 Skrevet 22. august 2007 Hei Bitten, Kan ikke du skrive etterhvert hvordan fødselen din gikk. Mine tvillinger har hver sin morkake så kanskje jeg går helt til termin til 14.10. Jeg håper de blir født rundt uke 38. Vet du hvor store babyene er nå ? Jeg skal til neste ultra den 4.9. og de skal prøve å måle de da. 2 uker siden var de helt på gjennomsnittet, men fikk ikke noen mer spesifisert info.
Betten1 Skrevet 22. august 2007 #8 Skrevet 22. august 2007 Klart jeg skal skrive hvordan det går. Jeg var på ultralyd på mandag og estimert vekt var da på 1740 og 1920 gram på de to jentene mine. De var litt under normalen men ikke mye. Skriv gjerne privat til meg og gi meg din vanlige mail adresse kan evt holde litt kontakt sånn. Hadde vært kjekt å få kontakt med noen som var like langt som meg. Hvor er du fra i landet? Jeg er fra Bergen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå