Gå til innhold

Mange januarmødre som er sykemeldte?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Er på aktiv. Sluttet å få sove om kveldene da jeg ble gravid. Må tidlig opp i jobben min, og gikk i flere uker hvor jeg bare fikk 4-5 timers søvn hver natt, og noen ganger mindre. Når en i tillegg er trøtt pga gaviditeten -helt svimmel mange ganger, har hodepine, og er mye kvalm, så ble det for mye. Må tenke på at en må ta litt vare på seg selv, for om noen måneder er det iallefall slutt på å sove til egne tider! ;o) Vil ikke være i kjelleren når den lille kommer til verden.

Annonse

Jeg er 100 % sykemeldt selv om jeg føler meg helt fin! :) Dette er mitt andre svangerskap, og pga. premature rier, og litt prematur fødsel (kort fortalt) sist gang, ble jeg sykemaldt i uke 19 denne gang. Grunnen sist gang var trolig streptokokk b (jeg hadde iallefall det), derfor skal jeg ta det med ro.. men det kan jo hende at alt går bra uansett! Håper det.. Men hele situasjonen er vanskelig å forstå og forklare, så det er tydelig at ikke alle forstår hvorfor jeg er sykemeldt.. litt mas på jobb.. :(

Har vært sykemeldt nesten siden jeg fant ut at jeg var gravid. Prøvde å gå på jobb, men var kvalm og veldig sliten hele tiden, så har ikke jobbet etterpå. Nå skal det sies at jeg jobber på sjøen og høysesongen er sommeren med opptil 10.000 passasjerer per dag. Blir mange å tilfredsstille!

Den siste uka har jeg vært veldig keen på å komme meg på jobb igjen, men måtte jobbe på familiens camping forrige helg, og da kom de samme symptomene tilbake. Så, like greit å være hjemme og forberede meg, eller hva? Har aldri værtr sykemeldt tidligere, så har IKKE dårlig samvittighet for å være borte fra jobb.

Jeg har også gått 100% sykemeldt siden uke 10 i svangerskapet. og kommer til å fortsatt gå sykemeldt. Har aldri vært sykemeldt før jeg heller, og kjenner virkelig at jeg trenger dette. Så jeg går også hjemme og koser meg med god samvittighet! får tid til å gjøre alt man ikke ellers får tid til!

Annonse

Jeg er ikke sjukmeldt, og glad for det! - Etter en rolig sommer er det fullt trøkk, med mye overtidsjobbing og stress, men det går helt fint foreløpig. Bare klart å dra på meg en liten forkjølelse. - Men gleder meg til litt mindre å gjøre etter 10. september.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...