Gå til innhold

blodpropp

milla84

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har en sønn på 1 år. Etter fødselen fikk jeg blodpropp i lungene pga protein s mangel(noe jeg da visste om), og blir nå også utredet ang leidenmutasjon.

Jeg og samboeren har lyst på et barn til, men ikke for enhver pris. Det jeg lurer på er om noen har erfaring med dette. Har noen hatt blodpropp og blitt gravide etterpå? Vet noen hvor stor sjangse det er for å få blodpropp nå igjen? Er det større eller mindre sjangse?

Håper på seriøse svar.

Fortsetter under...

Hei. Vet ikke helt om jeg kan svare deg skikkelig, men jeg er i omtrent samme situasjon som deg Fikk blodpropp i slutten av svangerskapet og mistet babyen, prøver å nå å bli gravid igjen. Har fått konstantert leiden. Har gått mange runder med meg selv om jeg skal ta sjansen igjen men heldigvis har jeg en lege som oppmuntrer meg. sånn som jeg har forstått det så har en ti ganger så stor sjans å få blodpropp når en er gravid, litt mere rett etter fødsel. Derfor får en god oppfølging og vil gå på medisiner (blodfortynnende) gjennom svangerskapet og i barseltiden. Dette fører til at sjansen for å få blodpropp, eller andre komplikasjoner som følge av leiden blir redusert kraftig! Syns du skal ta en prat med legen din, du vil nok få god oppfølging hvis du blir gravid. Ble nok et rotete svar men dette er fremdeles nytt for meg. Lykke til! Klem!

Uff det var trist å høre. Jeg har jo allerede en sønn. Så vet ikke om jeg skal ta sjangsen. Men har egentlig lyst på en til. Fikk blodfortynnende etter svangerskapet nå selv om jeg gikk på blodfortynnende. Så hematologen på sukehuset sa at jeg måtte få større dose neste gang. Godt å få svar av noen som er i samme situasjon. Tusen takk.

Hei . Jeg har fått påvist Apc- resistanse ( leiden mutasjonen ) og protein s mangel. Jeg har hatt 6 spontan aborter de siste 5 årene. Har fått beskjed om å ringe sykehuset med en gang jeg får en possitiv graviditets test. Hadde en i dag tidlig og skal ringe dit i morgen :-D Ved apc-resistanse eller protein s mangel ( verre med begge om jeg har forstått sykehuset riktig ) vil du ha behov for fragmin sprøyter under hele svangerskapet. Det er også større sjanse for svangerskapsforgiftning og du skal derfor følges opp av sykehua og ikke av fast legen........

Hei. Vet ikke om det er helt det samme, men jeg fikk blodpropp i lugen under pressriene sist gang. Fikk DIC og falt i koma. Det er nå 3 år siden og jeg har 8 uker igjen til min neste prinsesse kommer. Har full oppfølging fra haukeland og planlagt ks.( det pga at underlivet mitt var ganske ødelagt etter sist.) Hadde ikke planlagt å få fler barn ( har to nå) men da det skjedde, vurderte legene det slik at alt skulle gå bra.

Har så langt hatt et fint svangerskap, men begynner å bli litt nervøs nå, siden det var så vidt jeg kom meg igjennom det sist gang.

Lykke til uansett.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...