Gå til innhold

Fødselsskjema og vekt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurer på om det er noen som vet om det går ant å få legen til å ikke skrive på vekten min på det skjemaet man skal gå bære på seg hele tiden under svangerskapet?

Jeg er i et kjempefint og bra forhold, men det eneste jeg gruer meg til når det gjelder å bli gravid er at vekten min skal stå skrevet på et papir, til så og si alles åsyn...Er det noe man kan gjøre med det? Jeg er veldig var på det med vekten min, og strever veldig med å godta at jeg er overvektig...Alle vet det, men ingen vet min vekt, noe jeg heller ikke vil at noen skal..

Er dette rart av meg?

Håper på svar!!:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har tenkt det samme, men er jo bare legere og jordmor som skal se papiret. Du trenger ikke vise det til noen andre?

Skrevet

tror nok ikke det går, siden det er mange forskjellige grunner til at det skrives opp......en av grunnene er jo for og sjekke at du legger på deg i en viss takt, for hvis man plutselig går fort mye opp i vekt, kan det være et tegn på svangerskapsforgiftning.....

Skrevet

Nei det er jo egentlig ingen andre som skal se det, men jeg har liksom ikke lyst at samboeren min heller skal vite det...Sliter litt med dette...Men, men...Må man så må man:)

Tenkte forresten ikke at man ikke skulle skrive det opp, tenkte mer på at det var noe som ble stående hos legen, bare ikke på papirene:)

Skrevet

du kan veie deg hjemme og skrive vekt selv. skriv bare siste sifferet, det er bare det som betyr noe og man får fulgt med på om det er en ok økning.

Skrevet

står ingen vekt oppført på mitt skjema

veier meg hjemme

Skrevet

Åå...nå ble jeg glad!:) Tusen takk for flotte svar!! Kjempefin side det her:)

Skrevet

Hei.

Kan man virkelig bare skrive siste siffer og veie seg alene uten dømmene helsepersonel? Det var så flaut under mitt forrige svangerskap. Nå som jeg er gravid igjen skal jeg stå på krava.

Takk takk. Dette gav meg mot!!!

Skrevet

det er jo bare for å passe på at vekta øker gradvis...og det får man fulgt med på ved å skrive bare siste siffer og. hvis det er noen som sier noe så får du forklare hvordan du vil gjøre det. husk det er din kropp og ditt svangerskap, og du skal føle deg vel. regner med at du skal gå til samme lege eller jordmor gjennonm hele svangerskapet og da blir jo det ikke mer spørsmål om d når du har sagt det en gang.Lykke til:)

Skrevet

Jeg slapp ikke unna veiingen. Det skal jo også stå i fødejornlen i tilfelle du må ha epidural eller hastsnitt.

Skrevet

Det er ikke noe galt med deg selv om du veier mer enn mange andre! Du kan være frisk og fin og sterk og flott, og helsepersonellet tror jeg ikke bryr seg noe om det! Dersom de gjør det, skal i allefall du heve deg over det! :) Og når det gjelder samboeren din... har han sett deg naken? Dersom han har det, og fortsatt vil ha sex med deg, så spiller det nok ingen rolle for han hvor mange kilo du er! Det er som oftest vi damene som er teite i sånne greier. :) Jeg er litt overrasket over hvor mange det er som ser liksom bra ut, og som veier masse! :) Og jeg synes endelig, etter 30 år, at jeg er flott som jeg er! Med mage og rumpe og lår og digre pupper. :) Men de virker, og det gjør kroppen min også, så da er jeg velsignet og glad! Og mannen min også, den flotte mannen. :)

Skrevet

Jeg tenkte på det i begynnelsen også... ikke gøy å se vekta stå der, og hvertfall ikke når man vet den er minimum 15kg høyere enn mannen min sin! men han hadde jo regna med at den lå på rundt det, som andre har sagt, han ser deg jo naken da er det vanskelig å skjule noe! samboeren din synes garantert du er kjempe fin, og sikkert bare stolt nå som du går opp i vekt pga barnet deres!

Skrevet

Ja selvfølgelig har han sett meg naken:) Men problemet mitt er virkelig det tallet. Det er absolutt ingen som kan tro at jeg veier så mye som jeg faktisk gjør. Så om jeg spør han hva han tror jeg veier, så sier han, du er jo vertfall ikke så kraftig som de i the biggest looser, og de er jo over 105 kg. Men det verste er at jeg faktisk veier over det...Uff og uff...Hehe...Samtidig så er kjæresten min veldig tynn, og utrolig perfetk utseendemessig, så jeg veier sikkert dobbelt så mye som han, nesten...

Skrevet

Heisann

Liker heller ikke det med vekten, men de er nok viktig at det står der, så slipper du å måtte svare på spm om dette når flere er tilstede som før fødsel....da må de vite det om du skal ha epidural ol. husker de spurte meg, og følte det var verre å skulle si det høyt forran mannen min enn at det stod på papiret.....

Skrevet

Uff ja, om det er sånn så skjønner jeg godt at det er mye verre ja...Nei jeg får vel bare bite i det sure eplet og håpe på at det går bra:) Tusen takk for alle flotte svar!!!

• 3 uker senere...
Skrevet

Mannen min har aldri lest på helsekortet mitt,

tror ikke han har noen interesse eller skjønner hva det står det uansett :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...