prins07 og spire i magen <3 Skrevet 20. august 2007 #1 Skrevet 20. august 2007 Uff, jeg har nesten fullammet frem til nå. Han har fått en flaske med erstatning på kveldene. Men nå har jeg blitt så utrolig tynn etter fødselen, og det virker som om kroppen min ikke orker å lage mer melk...Gutten min er 4 mnd, og jeg har hatt greit med melk frem til han ble 3,5 mnd. Men plutselig er det bare tomt. Utrolig trist syns jeg... han får jo ikke i seg nok, så jeg har økt litt på erstatningen, og begynnt så smått med grøt. Men han er allikevel oppe tre/fire ganger om natta for å få mat..sliter oss ut begge to. Vil egentlig ikke over på bare erstatning, men jeg har vel ikke noe valg?? Syns liksom mme blir så svartmalt. Ihverfall på helsestasjonen jeg går til...=( Noen oppmuntrende ord setter jeg stor pris på...=)
Caramell, 3-barns mamma! Skrevet 20. august 2007 #3 Skrevet 20. august 2007 Aller først; med begge mine har puppene blitt "tomme" rundt 3-4 mnd alder. Det som har skjedd er at melka har kommet i puppen etter at jeg har begynt å amme. Altså må barnet suge for at det skal komme melk! I perioder blir det mindre melk, men det kan også være hormonelt, at du har eggløsning/mensen e.l. Hvis gutten din får mat to ganger for dag, trenger han ikke mat om natten. Datteren min var også OFTE opppe om natten, frem til hun var ca.8 mnd. Da ga vi opp, og hadde en skikkelig "kur" for å bli kvitt problemet med lite søvn. Hvis du tror sønnen din får for lite, kan du jo øke på grøt måltidene. Ganske mange store gutter TRENGER mer enn melk før 6 mnd. HVIS du har bestemt deg for å slutte å amme, før du har prøvd to grøt måltider, så vit at man fint kan amme kun f.eks. morgen og kveld også, ten å miste melka. Det blir gjerne mindre, men konsentrasjonen på de gode antistoffene øker tilsvarende. Det er viktig å amme, det er ikke tull. Det er langt fre sikkert at han vil sove hele natten selvom du slutter. En del barn vil ha masse kos og pupp på natten. Hvis du har mindre melk pga for lite energi, så må duha blitt svært tynn! Jeg måtte spise opptil 200g sjokolade for dag mellom 6 store måltider, likevel var det vanskelig å holde seg over 50kg. Men melk ble det likevel altså. Dette ble langt! Men det jeg mente du måtte vite, var at det ER normalt at brystene føles tomme på denne tiden. De tror jeg alle opplever!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå