Gå til innhold

Huff, blir så lett stresset...

lykke8:)

Anbefalte innlegg

Jeg er 11+2 i dag. Et meget etterlengtet barn dette her. Har vært stresset i perioder for at dette ikke skulle gå. Hadde en SA juli i fjor og føler jo at jeg ikke har så god tid lenger, er 41.

Etter at jeg så hjertet slå i uke 7 har jeg vært ganske rolig for at dette skulle gå bra.

I dag etter sex har jeg hatt en liten blødning. Friskt blod. Har ikke vondt . Bare litt øm slik man kan være i perioder når livmoren vokser. Hadde en liten blødning slik som denne rundt 6-7 uke også. Men ingenting etter det. Vi har hatt regelmessig sex hele tiden. Har aldri hatt blødninger ved tidligere svangerskap. Er dette jeg må regne med i perioder? Er det normalt? Eller bør vi avstå fra samleie?

Takknemlig for svar.

Fortsetter under...

Jeg tror ikke du behøver å bekymre deg. Det er jo litt hovent og mye blod som strømmer i retning livmor nå, så at du blør litt er nok ikke så farlig. Det er vel om det kommer klumper og ikke gir seg at en det er tegn på noe mer alvorlig, uten at jeg er verken lege eller jordmor. Jeg har en venninde som har hatt en del blødninger i svangerskapet, men det har hele tiden vist seg at fosteret har det bra.

Men sjekk det så du får beroliget deg. Det er ikke noe særlig å gå slik å tenke.

Lykke til!

Klem

Hvis du er urolig, synes jeg du skal kontakte jordmor; det er kun en telefonsamtale unna og hun kan sikkert gi deg et godt svar, evt.om du bør komme til sjekk. Min erfaring med jordmødre er at intet spørsmål er for dumt eller "hystersik" - de tar deg alvorlig uansett hva du lurer på.

Hei Lykke7 :)

Jeg har hatt blødninger både i mitt første svangerskap og også i dette. Sist gang blødde jeg i nesten en uke.... ikke så mye da, men litt hver dag. Er i uke 21 og iflg ultralyd har babyen det helt fint. :) En venninne av meg blødde virkelig mye i et døgn, og hun fødte en fin gutt for to uker siden, rett på termin.. Så det trenger ikke å bety at noe er galt, iflg min jordmor er det nesten like vanlig å ha småblødninger som å ikke ha det... Lykke til. :)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...