Gjest Skrevet 20. august 2007 #1 Del Skrevet 20. august 2007 Noen som vet hva som skjer der? vet at jeg skal på ultralyd for å bekrefte/avkrefte tverrleie. Men hvis hun fremdeles ligger i tverrleie , hva skjer da? Sjekker de f.eks modning før de setter dato for keisersnitt? for hvis jeg er helt moden er det jo greit å sette keisersnittdato litt før enn hvis jeg ikke er moden i det hele tatt... er jo litt skeptisk til at fødselen skal starte av seg selv hvis hun fremdeles ligger i tverrleie, er jo en del farer som f.eks navlestrengfremfall hvis vannet går... så vil være på den sikre siden... noen som kan fortelle om sin erfaring med slike kontroller? hører til haukeland. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10143722-unders%C3%B8kelse-p%C3%A5-sykehuset-pga-tverrleie-uke-37/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
dings Skrevet 27. august 2007 #2 Del Skrevet 27. august 2007 Jeg var på føden idag, da legen var usikker på leie på ordinær kontroll. (uke 38+1) Der ble det konstantert avvikende seteleie. dvs rumpa lå ned, men lirr til venstre for bekkenet, og hodet var da på høyre side, godt oppe i rib-bena mine. Jeg fikk bricanyl intravenøst for å få livmoren til å slappe av, og etter 1 min fikk jeg hjertebank og ble veldig varm. Legen tok så tak i hodet og rumpa til babyen og vred den rundt i livmoren. På under ett minutt var han snudd, og det var ikke vondt i det hele tatt. Var litt øm i huden etterpå, men det var ikke vondt. Vil tro at de gjør et forsøk på vending hos deg også. I tverrleie kan ungen uansett ikke fødes vaginalt. Hvordan de vurderer når de evnt tar et keisersnitt aner jeg ikke. De nevnte ikke noe om det idag da jeg var på sykehuset. Det var full fokus på å snu babyen. Dette var på sykehuset i Stavanger, om de gjør det anderledes på Haukeland, aner jeg ikke. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10143722-unders%C3%B8kelse-p%C3%A5-sykehuset-pga-tverrleie-uke-37/#findComment-10209876 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Emblaa Skrevet 2. september 2007 #3 Del Skrevet 2. september 2007 Ville bare si at det er ikke alle sykehus som lenger praktiserer manuell vending pga morkakeblødning og de farer det medfører. Er jo også slik at ca 50 % snur seg tilbake til det leiet de hadde før vending. Min lillle gutt ligger i tverrleie, har ligget slik i åtte uker, er i uke 33 og legene sier det ikke er store sjansene for at han snur seg. Er litt trangt og han ligger ganske "stuck" i den posisjonen han er nå. Blir nok keisersnitt her, skal til veiledningssamtale på Rikshospitalet om et par uker for å sjekke leiet og planlegge fødsel dersom han ikke snur seg. Føler jeg får god oppfølging, og synes et planlagt keisersnitt virker greit ut fra min helsetilstand med høyt blodtrykk og et medfødt ustabilt bekken. Har ikke grua meg for å føde, men hadde liksom ikke tenkt at tverrleie/seteleie var en situasjon jeg skulle trenge å ta stilling til. :-( Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10143722-unders%C3%B8kelse-p%C3%A5-sykehuset-pga-tverrleie-uke-37/#findComment-10265594 Del på andre sider Flere delingsvalg…
erika06 Skrevet 18. september 2007 #4 Del Skrevet 18. september 2007 min jente lå i tverrleie og måtte velge mellom vending og ks. legen skremte meg så mye om ks at jeg valgte vending. vendinga i seg selv var vellykket, men vi fikk kjempedårlig oppfølging i dagene etterpå. var kjemperedd for babyen da hun beveget seg mye mindre etterpå, men sykehuset hjalp ingenting. heldigvis gikk alt bra til slutt. hun ble født med navlestrengen rundt hele kroppen, men det gikk bra. jeg kommer ikke til å vende igjen uten forsikring om bedre oppfølging etterpå. vending har en viss risiko for barnet, og veldig stor prosent enten greier ikke legen å snu, eller snur seg tilbake. så du må vurdere hva som du føler er tryggest. ks har jo også sine positive og negative sider, så det blir ei vurdering om hva som er best for deg i din situasjon. da det ble konstatert tverrleie fikk jeg ikke lov å dra ut av byen mer. siden det var fare for at fødslen kunne starte med babyen i tverrleie, var det for stor risiko å være langt fra sykehus. lykke til med valget og babyen! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10143722-unders%C3%B8kelse-p%C3%A5-sykehuset-pga-tverrleie-uke-37/#findComment-10408045 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå