Gå til innhold

Noen som har gått over til sportsvogndelen etter bare 3 mnd?

Anbefalte innlegg

Lille frøken nekter å ligge i vogna, hun hyler så hun blir rød i fjeset. Jeg er litt fortvilet, for jeg vil jo gjerne på trilletur, men hver gang begynner hun å skrike:( Har Teutonia Spirit S3 med Carena softbag og jeg lurer på om hun synes det er trangt, den er ganske smal. Noen tips??

Fortsetter under...

Var nødt å gjøre det når yngste var 3 1/2 mnd. La en vinterpose i vognen. Hadde en med glidelås som gikk enda ned for å kunne "ta bort" oversiden så det ikke ble for varmt. Ble mye lunere å ha det sånn en bare ha henne direkte i vogna. Gikk kjempefint for oss i hvert fall. Koste seg godt der lillesnuppa

Jeg måtte bytte da hun var 3 mnd...

Kjøpte quinny freestyle 3xl til storejenta da hun skulle ha sportsvogn så når nr to kom fikk jeg låne den bagen til quinny men hun er jo for lang til den nå...

La en vårpose oppi og det går veldig fint siden ryggen kan legges heeeelt flatt...

Vi gikk over fra softbag til sportsvogn (teutonia mistral) da hun var 4 mnd. La et skinn i bunnen, henne oppå og liggeforlenger pluss vindtrekk. Da blir det like godt som en bagvogn. Det var sommer da.

Du kan kjøpe liggeforlenger til teutonia-vogner. KOster 250 kr på www.lilleprinsen.no. Du kan kjøpe madrass eller legge et lammeskinn i bunn så har du en super bagvogn =)

Legg en tynn pute/dyne under madrassen/lammeskinnet innimellom så hun kommer litt opp og ser litt mer, kanskje hun liker seg bedre i vogna da. BAre pass på at det blir en myk overgang, at det ikke blir for høyt og for leneg om gangen. DU kan gradvis øke både hvor llenge hun sitter og hvor rett i ryggen hun kan sitte, rundt 4-5 mnd kan hun sikkert sitte litt med den halvstillingen på ryggen.

Min gutt måtte begynne å sitte litt da han var 4 mnd og da han var 5-6 mnd satt han mye i vognen, da satt han også godt på gulvet så var sterk nok i ryggen

Annonse

Hei

Vi har samme vogn som deg - bare med hard bag, og den er også ganske liten og smal. Vår lille tulle fikk for noen uker siden innfall om at hun ikke ville ligge i vognen, noe som resulterte i at vi ikke kom oss ut på tur p.g.a hyling etc. Jeg har ikke byttet til sports delen, men vurderer det..... Løsningen for oss ble imidlertid å gripe fatt i problemet med at hun ikke ville sove i vognen, til tross for at hun var trøtt. Vi brukte litt tid på å øve med henne å sovne inn selv (inne i sengen hennes først), noe som har resultert i at hun nå sovner i vognen igjen - uten hyling;). Jeg tror nemlig at det skjer "noe" med barna når de vipper tre måneders alderen - de er mer våkne og får med seg hva som skjer rundt dem, og viss de da ikke har lært seg å sovne selv (litt i hvertfall) så tror jeg de heller ikke finner roen i vognen sin - for der ligger de jo mutters alene, og ofte ser de ikke oss heller p.g.a dynen og mygg nettet..Sååå, det er ikke sikkert det er løsningen for deg å bytte bag, men heøøer øve på innsovning for babyen....dette var bare ett tips i tilfelle det med bagen ikke funker;) Lykke til

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...