Gå til innhold

Må man ha resept for å få minifom?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Apotekene her hos meg sier det ikke fisn mer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Man måtte ikke det, men for noen måneder siden fant de ut at det var uheldig, så det er vel tatt fra markedet.

Skrevet

Hvis du skal ha dette til babyen din pga. av luft i magen, så tror jeg de har gått bort fra å gi dette. Det er visst ikke så bra for babyen!

Skrevet

Unnskyld meg men hva er problemet med å svare "Ja" eller "nei" ? Tror du ikke jeg har prøvd alt annet kanskje?

Skrevet

Altså det går ikke ann å svare ja eller nei. Fordi; nei, man måtte ikke det før, men mulig man må ha det nå om det i det hele tatt selges lengre. Ikke hjelper det særlig heller er min erfaring.

Skrevet

Nei, jeg var ikke det.

Jeg lurte på en ting og får helt andre svar. Det hjelpre ikke meg i det hele tatt.

Skrevet

Tror ikke det er reseptbelagt, brukte det selv på min jente for 6-7mnd siden, da trengte man ikke resept.

Men det kan være at apotekene nå har sluttet å selge det som middel mot kolikk til små babyer, fordi det har vært påvist uheldige stoffer som kan være skadelig for små barn i minifom. Kanskje har det blitt reseptbelagt nå?

Skrevet

Nå snakket jeg med hs og de sier det finnes samt de anbefaler det.

Skrevet

Det er ikke på resept!

for produktet også brukes av voksene

Skrevet

Man trenger ikke resept, og man får fortsatt kjøpt det.

Vi har iallefall kjøpt det nå iløpet av siste mnd. Har kjøpt på Apotek1.

Skrevet

Nei, du må ikke ha resept.

Ja, de har det fortsatt på apoteket.

Vi kjøpte det der for ca 1 uke siden.

Skrevet

hva er miniform? hjelper det mot kolikk eller magesmerter? når kan en begynne med det? jenta er 4 uker, tror ikke det er kolikk, men ser hun i perioder har vondt i magen:(

Skrevet

Det er/var(?) en medisin som hjelper lufta ut og gjør at man blir mindre oppblåst. Kolikk er magesmerter (antageligvis på grunn av luft i magen) og minifom gjorde dette bedre for mange, men det ble oppdaget at det kunne være hormonforstyrrende så det er nok ikke i apotekhyllene lenger...

Skrevet

ok. jenta mi hyler og skriker for hver prump som kommer, men avføringen gjør ikke vondt. tviler på at det er kolikk, for da tror jeg hun hadde skreke mer egentlig..er kun når det er mye luft hun skriker. noen dager er fine, andre ikke.

Skrevet

Jo, det er fortsatt å få kjøpt. Les litt lenger opp, så ser du at vi er flere som nylig har kjøpt det.

Skrevet

Jeg kjøpte det ihvertfall for ikke så lenge siden. Spurte hs om det var farlig å gi, og de hadde ikke fått noen beskjed av helsetilsynet om at de skulle fraråde å bruke det. Trodde at helsestasjonene fikk beskjed dersom det ikke burde brukes. Hun anbefalte meg å prøve det til jenta vår. Men hun sa at det ikke var anbefalt med overdreven bruk over lengre tid, og at en ikke skal bruke det dersom en ser at det ikke har effekt. Hos oss hadde det ikke effekt, så vi sluttet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...