Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

1. Hvilket slag mme bør jeg bruke?

2. Hvor mange mm-måltider skal ho få i døgnet for at det skal dekke antistoffer ol. som ho trenger.

3. Kan jeg blande mm og mme sammen?

4. Når jeg skal bruke mme og er ute, hvordan er fremgangen?(pulver, vann oppvarming osv)

Håper noen orker å svare meg selvom det ble noen spm;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei:-) Ser du fødte 22 juni... da er vel babyen din ca 8-9 uker da?? ..:)

1. Jeg bruker Collet, veldig fornøyd med dét. Bruker malt i.. Koker opp vann til 4 flasker av gangen, og har da i én ts malt.. Funker fint her:) Vær obs på at overgangen fra mm til mme er ofte veldig "fæl", de blir veldig harde i magen osv.... Snuppa vår ble ikke bra i magen før vi var hos kiropraktor, da hadde hun hatt vondt i magen i nesten 3 uker..:(

2. Dette har jeg ikke peil på.. Men sikkert ikke så mange...

3. Vet jeg heller ikke...

4. Du kan kjøpe sånn flaskevarmer fra Philips som også kan brukes i bil... Koster vel 399 el no på elkjøp/expert... Ellers kan du varme opp vann i flaske, sette den i sånn flaske-veske fra avent.... Men den holder bare vannet varmt i 3 timer ca.... Står 4 timer da... Men... I've tried!

Ellers så kan du jo koke opp vann i en termos, og ha kokt, avkjølt vann i en annen, og bare blande det slik at du får rett temp....... hehe.... =)

Pulver kan du jo ha i sånne oppbevaringsbokser med fler rom i... Bruker en fra avent som man får kjøpt i mat butikken.... :) kjempe praktisk.. Men den bruker jeg hele dagen jeg, har ferdig oppmålt mme i de boksene... =)

Skrevet

1. Fritt valg. Gir selv Nan og er veldig fornøyd med den.

2. Usikker, men er ikke mange dråpene de trenger. Uansett kan selv mm- barn bli smittet av barnesykdommer. Ingen antistoffer er sikker.

3. Ja.

4. Du har ferdig kokt vann på flaske. Vannet er kaldt, men du får varme det i en mikro. Hell på så pulveret. Pulveret har du allerede målt opp til å passe ant. ml . vann. Anbefaler pulverdispenser fra Alexi.no.

Skrevet

1. det er vell ikke noe som er den "beste" mme. eg selv, bruker collett, men bare på grunn av dei ikke hadde nan for nyfødte der eg handlet.

2. gje ho når ho er sulten..

3. du bør ikke blande.. gje heller litt mm så litt mme viss ho fortsatt er sulten.

4. då kan du ta pulver på egen boks eller bare i flaska, så tar du ein termos med kokende vann, så finner du ein dam eller noe å kjøler flaska ned til den er kroppstemperert :)

lykke til :)

Skrevet

1. Jeg har alltid brukt nan til lillesnupp. Det får man også ferdigblandet på kartong som er meget praktisk.

2. Kan jeg ikke svare på, men dety holder kanskje med kose kvelds pupp. Jeg har ikke ammet en dråpe til jenta mi etter hun fylte 2 mnd.(Kun mme) Hun er frisk som en fisk.

3. Jeg blandet mme i mm som jeg pumpet for å få nok til at hun ble mett. Er nok ikke dumt for de kan bli litt harde i magen av mme.

4. Der er det praktisk med de ferdigblandede kartongene som nan har. Da kan du ta med en termos med varmt vann og varme flasken i en kopp eller noe. Skal du bruke pulver kan du ha en flaske kokt avkjølt vann en flaske med ferdig dosert pulver og kokende vann på termos.

Da blander du avkjølt og kokende vann til du får den temperaturen du ønsker.

Håper du ble fornøyd med svarene jeg kunne gi deg.

Lykke til!

Skrevet

1. prøv deg frem. de fleste jeg kjenner (inkl. meg selv) bruker NAN (Nestle)

2. Vet ikke helt, vet bare at all mm er bedre enn ingenting, og viktigere jo yngre barnet er... Sats på det du får til!

3. Det kan du, men jeg ville tro det er best å skille det for smaken sin del.. Vær iallefall sikker på at du har riktig mengde pulver og vann i mme'n. Vet om flere som blandet halvt om halvt med mm og mme en liten periode for å venne babyen til smaken av mme.

4. Jeg tar med kokt avkjølt vann på tåteflasken, kokt varmt vann på termos, pulver i egen beholder, og blander på stedet varmt/kaldt vann i flasken til passe temperatur og så pulver i. Veldig greit. Du kan også ha med kaldt vann og varme i mikro eller sette flasken i varmt vannbad f.eks. i en vask. Jeg syns det enkleste er å ha med termos, da er man ikke avhengig av andre fasiliteter. Det fins også pakninger med ferdig blandet NAN som kan varmes.

Lykke til :)

Skrevet

Når det gjelder varmen på mme så har jeg ofte gitt den romtemperert. Altså, den har stått i veska mi i løpet av dagen... Og ikke varmet den opp. Og det har gått fin-fint det altså:)

Så lenge den ikke er iiiiskald eller gloooovarm så er det helt greit.

Skrevet

Jenta mi foretrekker romtemperert melk. Det gjør saken kjempe enkelt med ferdigpakkene.

Slipper å varme opp noe som helst :o)

Skrevet

Den har stått uferdig blandet da. Selve vannet er jo romtemp. Blander når han er sulten, ikke på forhånd.

Skrevet

Vi ble anbefalt å ikke blande mm og mme. Det er viktig at hun får i seg det du har av mm. Så hvis du blander de og hun ikke drikker opp, så er det igjen mm i flaska. Hvis du skjønner:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...