Mor til 3:-) 26.02.08 Skrevet 20. august 2007 #1 Del Skrevet 20. august 2007 Hei, jeg har bare ett spørsmål som jeg lurte på. Jeg sliter en del med tannpussen for tiden, jeg brekker meg og av og til kaster jeg opp mens jeg pusser. Er det noen av dere der ute som har samme problem og har noen gode råd for og unngå dette? Jeg har prøvd forskjellige tannkremer og tannbørster, men kan ikke si att dette har hatt noe effekt. Dette problemet er nytt for meg, hadde det ikke i mine to andre svangerskap. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Myanne Skrevet 20. august 2007 #2 Del Skrevet 20. august 2007 Jeg hadde slik under forje graviditet. Mener å huske at det ble bedre sånn rundt 6 mnd. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
snuppa4 Skrevet 21. august 2007 #3 Del Skrevet 21. august 2007 Ja:) brekker meg når jeg får tannkosten inn i munnen, spesielt når jeg skal pusse innsiden av tennene. Har 3 barn fra før og aldri opplevd dette før. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Han79 Skrevet 21. august 2007 #4 Del Skrevet 21. august 2007 Kjenner til det... Ganske upraktisk, gitt. Umulig å pusse tungen som tidligere. Hva med å kompansere ufullstendig tannpuss med munnskyllevann? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lesøk Skrevet 21. august 2007 #5 Del Skrevet 21. august 2007 hei,jeg brekker meg også,og det tror jeg på grunn av tannkrem enn tannbørste,i hvertfall følles sånn.så jeg bare tar mindre krem,evt.flere ganger for å ungå dette,og bruker tanntrå i tillegg,så håper at dette er ikke helt usunnt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mor til 3:-) 26.02.08 Skrevet 22. august 2007 Forfatter #6 Del Skrevet 22. august 2007 Hei, jeg snakka med en tannlege i går, og han anbefalte meg og pusse tenna med fluorskylling i steden for tannkrem, og det ser ut til og virke!! Og ikke pusse så fort, heller litt senere, å bruke tanntråd. Han hadde erfaring med att det ofte var tannkremen gravide reagerte på. Nå skal jeg teste ut og se om det virker.Kjentes bra ut i går hvertfall. Han sa tannhygienen er alltid viktig, men enda viktigere under graviditet. Han anbefalte også og skylle en gang eller to med fluorskylling utenom pussinga to ganger til dagen. Lykke til jenter, håper vi får det litt bedre!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå