Gå til innhold

Behandling for bekkensløsning i Stavanger/Sandnes

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er nokså nytt medlem her i desemberklubben. Har termin nyttårsaften, og sliter allerede med fryktelig bekkenløsningssmerter. Har fått henvisning til fysioterapeut. Jeg har hatt bekkenløsning i de to foregående svangerskapene mine og. Da hjalp det med strømbehandlingen jeg fikk hos en fysioterapeut på Sola som het Nilsson. Han er flink men ikke så veldig forståelsesfull, så jeg lurte på om noen kunne anbefale en god behandler i nærheten? Jeg bor i Sandnes...:-))

Fortsetter under...

sorry kan dessverre ikke hjelpe så mye, men vilgjerne svare fordet..., jeg lurer på akkurat det samme som deg. Jeg har gått til Lars Lennart (er vel han du mener?) jeg også, men vil heller ikke tilbake dit. Har også gått til ei i tårngalleriet i Stavanger, husker dessverre ikke hva hun het, hun var forferdelig (i 2001).

Jeg har også termin 31.des, er også 35 år (jeg tipper du er det siden tessa35?....). Dette er vårt 2. barn (4.graviditet).

Jeg sliter også for tiden med dette bekkenet. Mest i høyre hofte/fot, men kjenner det også godt i baken (siden uke 16), og skambenet kjenner jeg begynner å gjøre vondt.

Sist gang synes jeg å huske det mest var vondt mellom bena, men det kommer vel det også.

Har nettopp lest om at akupunktur kan hjelpe, men dit får man vel ikke henvisning?

Vel jeg stiller vel det samme spm som deg, og håper det er noen som vet noe mere enn meg... he,he

Hei!

Jeg måtte uansett gå til Lars Lennart igjen. Han var hyggelig denne gangen altså. Jeg var veldig fornøyd da jeg gikk derfra. Sist jeg gikk hos han var han nok litt lei gravide damer med bekkenløsning tror jeg? Uansett så hjelper behandlingen med strøm, så da har jeg ikke noe valg altså...

Jeg prøvde akupunktur med førstemann, men det hjelp ikke så mye. Det er imidlertid veldig ofte det hjelper andre har jeg hørt så det burde være verdt å prøve? Du bør få deg en henvisning til fysioterapeut fra legen din og så ta kontakt med Inge Swan. Han er fysioterapeut med akkupunkturutdanning. Ta en prat med ham og se hva han kan ordne! :-) Dessuten bør du kontakte hjelpemiddelsentralen. Der kan man låne sklilaken (gjør det lettere å snu seg i senga), gripetang (plukke opp leker fra gulvet uten å bøye seg) og evt. pute og stol hvis du trenger det. De er greie der altså. Lykke til!

jeg går nå til en manuellterapist, men vil vel ikke akkurat påstå at han er ekspert på bekkenet. Har frikort så jeg kan vel sikkert ta en telefon uten å ha henvisning tenker jeg (sist jeg tok ringerunden så var det ganske fullt rundt omkring), Kanskje jeg skulle prøve Inge Swan.

Så jeg kan kontakte hjelpemiddelsentralen selv? husker at det var fysioterapi-dama i Tårngalleriet som gjorde det for 6 år siden. Jeg hadde også slike sklilaken, krykker og stol (den likte jeg). Foreløpig går det greit å snu seg i senga, men en slik stol hadde vært glimrende nå og hvis de har noen lange puter av noe slag til å ha mellom bena, så hadde det vært greit. Vurderer å kjøpe en slik first freebag, men er en smule dyr.

(Lars Lennart glemte meg i den strøm greia en gang, lå der leeenge og ropte masse før han til slutt kom, han hadde helt glemt meg av, huff. Det var litt ekkelt).

Takk for tips!

Vurderer å gå på bassengtrening, gjør du det? Var det eneste jeg greidde sist gang.

Hei

Jeg bor i Sandnes og der er det sånn at du kan ringe og komme å hente selv når det gjelder korttidslån (dvs bare noen måneder). Huff ikke bra det med Lars Lennart altså. Men jeg er ikke overrasket nei. Jeg ba om å få kontrollere den greia selv, jeg. Da slo jeg bare av og reiste meg hvis jeg ikke orket å ligge der mer... :-))

Jeg vurderer også basengtrening. Delfinen har og mamastork har. Jeg har sendt en forespørsel til Delifinen men har ikke fått svar om når og hvor kurset er. Mamastork har en ettermiddag fra kl. 15.15. Det tidspunktet passer dårlig for meg. Men jeg prøver da å finne noe....:-)

hei igjen!

Vi har gått i flere år på delfinen. Alt fra gravidtrening/babysvømming/småbarnskurs. Jeg tror de har mandagskveld men er ikke helt sikker. Jeg har også tenkt til å sende de en forespørsel. Ja, jeg så også at mamastork har, synes 1000,- for 6 ganger var i dyreste laget. Vet også at det er noe vanntrening for gravide på Sanintesforeningen sitt varmtvannsbasseng på Tjensvoll, tror det var på fredager. Vet også at det er et opplegg for de med bekkenløsning en annen plass (husker ikke hvor), skal høre med en kollega, jeg vet hun har gått der.

Tenkte jeg skulle prøve en yoga for gravide- trening på yogayoga i morgen, mandag, kl 18.30 (hvis kroppen vil). De har gratis prøvetime og holder til i Løkkeveien. Det står på hjemmesiden deres at :"Det er også flere som håndterer – og blir kvitt – bekkenløsning og andre plager med Gravid Yoga".

Så jeg gir det kanskje et forsøk. Turer rundt Mosvannet har jeg ihvertfall sluttet med!

Annonse

hei

jeg skal begynne på basseng svømming for gravide på tjensvoll. det er hver fredag. men det er litt dårlige tidspunkt. den har 14.30. men skal være med annenhver gang. jeg går til fysio behandling på ganddal. vil så absolutt anbefale dere å dra dit. kjempe kunnskapsrike folk der. jeg gikk til en kjempe dårlig fysio i sandnes. som behandla meg for " feil bekken plager". bytta og nå har jeg lite eller ingenting smerter:)

så all ære til ganddal fysikalske:)

var innom Kannik fysikalske og snakket med Inge Swan. Det hjelper hvis ikke med rekv/henvisning til han når man skal ha akupunktur, må betale 350,- , hm synes det var litt rart, jeg må nesten spørre han en gang til. Har ihvertfall bestilt time hos han, så får jeg se om det hjelper meg.

Ja, jeg har hørt om ei til som også skal gå annen hver gang på disse fredagene, hvor mye må du betale for det da, betaler du pr. gang eller for et helt "kurs" på eks antall ganger?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...