Gå til innhold

Kromosomfeil


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hvis det skulle være kromosomfeil på barnet føler man da noen spesielle ting eller går allt som vanlig?

Tenker da på at man kanskje har veldige smerter eller andre litt uvanlige symptomer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

man kan få en pekepinn ved en duotest ( blodprøve av mor og UL) med utslag her blir man anbefalt å ta fostervannsprøve. Man måler nakkefolden på fosteret bl.annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bare kvinner over 38 år som får tilbud om duo-testen, yngre kvinner må ha downs i familien ol. for å få tillatelse til undersøkelsen. Det er ikke alle sykehus som utfører denne testen, så det kan være at du må reise et stykke. Testen må tas i uke 10-11.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja okei, da er det for seint uansett.

Jeg er 28 år å har ikke noen historie med Downs i familien så får bare håpe att allt går greit. :-)

Begynte bare plutselig å tenke på dette å kunne ikke sleppe tanken...

:-/

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det fins andre grunner for å få duo-test og, kommer helt an på hvem du møter. Jeg fikk det pga alderen min (ung,) og at jeg er blivende alenemor. Ingen med downs syndrom i familien vi..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er rett at man må være 38 år for å få tilbud om testene av det norske helsevesenet.

Men, man kan også ta testene på en privatklinikk, uten henvisning fra lege. Må selvsagt betale selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...