Gå til innhold

Noen med endometriose her??

Anbefalte innlegg

Vet at det ikke er rette forum, men i og med at folk med endometriose har større sjanse for å måtte gå igjennom prøverør, prøver jeg her!

Kan jeg få lov til å spørre dere om noen ting?!

- Hva slags prevensjon har dere blitt anbefalt?

- Hva slags medikamenter/inngrep gjør dere for smertene?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10139897-noen-med-endometriose-her/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei:-) Jeg har endometriose, har blitt operert to ganger, først vanlig buk-/bikinisnitt i 05, etter det fikk jeg ingen info eller oppfølging så gikk heller ikke på medisiner. Var da smertefri i over ett år ca før det kom tilbake. Så var jeg til ny operasjon- lap denne gang i februar. Jeg ble da henvist til prøverør og satt på synarela nesespray mot endoen i mellomtiden. Måtte slutte på den pga håravfall og kraftig utslett i hodebunnen, og fikk da utskrevet p-piller istedenfor. Ingenting av dette har imidlertid hjulpet meg, under egguttak i juni så de en cyste på hver eggstokk på 3-3,8cm.

Hormonelle prevensjonsmidler er jo det som anbefales, å unngå eggløsning er stikkordet:-) Når det gjelder smerter har ikke jeg de typiske endometriosesmertene som kommer av sammenvoksninger, har kun hatt det skikkelig ille når jeg har hatt mye cyster (opptil 7 cm i størrelse) og da har det hjulpet litt å ta en ibux + en-to paracet.

Anbefaler deg endometriose.no, der er det mange i samme situasjon og du kan og stille spørsmål til f.eks dr Anton Langebrekke som er lege på ullevål og en av de beste i norden på lap/endometriose

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...