Gå til innhold

Venter på mirakel :O) (nicket)

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Så hyggelig.. ikke hyggelig t det var misslykket forsøk, men kjekt å dele tiden fremover med noen :)

Jeg grue/gleder meg masse. Tenker ikke så mye på selve prosessen, men det er jo spennende å se om vi lykkes eller ikke.. like fort denne gangen.

Vi ble jo gravide på første forsøk sist gang.

Det jeg egentlig gruer meg aller aller mest til, er at hvis vi får det til.. kommer jeg til å gå ni mndr i møte som ikke er så gode. Høres kanskje teit ut... for jeg vet jo hvordan alle strever med å få dette til. Og vi har da strevet vi og. Men jeg har to svangerskap bak meg og jeg sliter med ekstram svangerskapskvalme hele svangerskapet.. pluss en del andre ting. Så ni måneder til med spying.. frister ikke. MEN, jeg vil jo så gjerne ha flere barn, så da er det bare å bite tenna sammen og hoppee i det.

Mannen min er heldigvis klar for "alenefar"tilværelsen i året som kommer OM vi lykkes. Det ville kanskje være litt for godt til å være sant med full klaff med en gang denne gangen....

Vi får håpe på det beste... og håpe på ett evt FRISKT svangerskap :)

Hei :o)

Svangerskaps-kvalme har jeg ingen kjennskap til,

da jeg aldri har vært gravid ...

Men vi får håpe du slipper det så ille neste gang,alle svangerskap

sies jo å være forskjellige ...

For min del vil ett eventuelt svangerskap befri meg for smerter jeg har fra kronisk sykdom,så det skulle blitt en deilig forandring i hverdagen.Skulle nok ha spydd med glede og heller sluppet plager fra leddgikten:O).

Men vi får satse på at vi lykkes,og som du sier...målet er jo verdt alt !

Hvilket sykehus tilhører dere?

Hilsen

ikke helt den vanlige kvalmen jeg sliter med da.. har vært på kanten til å bli lagt inn på sykehus i to svangerskap. Ligger for det meste i sengen i ni mndr.. men, som du sier.. kan jo være heldig tredje gangen :) Vi får se. Skal gjennom dette igjen uansett så det er bare å bite der det må bites :) Men spy med glede???? Veel.. ikke når det blir så ille osm det blir hos meg.

Leddgikt er ikke særlig moro nei. Det kan være ganske smærtefullt, hadde en i familien som slet veldig med dette. Hun tok cellegift for å stoppe opp den enorme utviklingen den hadde. Hun er i dag mye bedre.Heldigvis.

Vi tillhører porsgrunn vi.

Tror nok du skjønner at hvem som helst av oss ufrivillig barnløse hadde spydd med glede gjennom ett helt svangerskap,hvis det var det som skulle til for å få oppleve å bli mor. :o)

Noe annet er det jo tross alt har opplevd å få barn,og det er ett valg man tar...Jeg forstår selvfølgelig at du gruer deg,men håper at du slipper denne gangen å spy på samme måten.Kan jo være heldig vet du :o)

Når begynner du med medisiner?

Jeg begynner å spraye den 5 september.

Heldigvis er det ikke lenge til.Er spent på hvordan jeg reagerer

på medisinene denne gangen.Sprayen var pyton sist...

Hilsen

Ja jeg forstår det. Selvfølgelig. Og ja jeg er veldig heldig som allerede er mor, og til og med til to barn. Så det er nok annerledes for meg å gå igjennom dette nå. Rammene er annerledes. Men håpet og ønsket er nok like stort..

jeg begynnerå spraye om bare en uke og en dag :) (29 august). Sist gang fikk jeg skikkelig hodepine, men denne gangen er jeg ikke på jobb. Har fremdeles fødselspermisjon hele perioden jeg skal gå på medisiner. Så om jeg blir dårlig av dem, så har jeg elste mann i skole, og kan sende minsten i barnehagen ett par timer. Hadde ingen andre bivirkninger enn hodepine sist. Humøret var veldig i uballanse, men det kan hende at det var fordi jeg rett og slett var så nærvøs og streessa at alt gikk rundt for meg.

Får håpe at vi begge får lite/ingen negative reaksjoner på sprayen eller sprøytene..

MEn jeg skal etter hva jeg ser spraye en uke lenger enn deg. Sist gang måtte jeg ta medisiner en ukes tid lenger, da eggene ikke var like store som de ville ha dem.. får se hvordan det går denne gangen.

Annonse

Vi går en spennende tid i møte...

Trolig pga. den kroniske sykdommen jeg har,responderer jeg tregt på medisinene.Derfor har de stadig økt på mengden hos meg.Jeg skal nå på maks dose denne gangen.Har selv bedt om å få prøve menopur i stedet for gonal f.Menopur må man mikse selv,så det kan bli litt stress.Men jeg er litt opptatt av å prøve å forske litt på om det kan gi meg bedre utfall...

Prøve det som prøves kan tenker jeg:O)

Som du sier,det er jo så ønsket !

Håper vi slipper å bli gående rundt som noen skikkelige hormontroll,

det vil bli hardt for våre nærmeste :o)

Heldigvis så er min mann veldig forståelsesfull og støttende. Han vet like godt hva han har i vente som meg når det gjelder hormoner, tanker og så videre. Han er klar til å brette opp armene, og ikke minst mentalt innstillt på at jeg ikke helt vil vær emeg selv.

Jeg på min side skal jobbe hardt for å være mest mulig meg selv.. og når jeg kjenner det koker inni meg.. så skal jeg si pent og rolig.. at jeg går og legger meg ,itt. Så blir det nok bedre (håper jeg :) )

Men jeg er som sagt heldig med det at jeg ikke skal være på jobb midt oppe i dette forsøket. Det er utrolig deilig å tenke på. (vel, skal egentlig starte i arbeid igjen i uke 40 da.. så det må jeg tenke litt på... usikke rpå om jeg skal være hjemme en uke ekstra eller to.. jobber med 28 barn mellom 10 mndr-3 år. Masse løft, få folk på jobb, stress.. løping.. osv)

Jeg er også heldig i forhold til jobb.

Jobber inn,og bytter og trikser litt vakter,slik at det blir jobbing

under sprayinga,men fri vakter og ferie under stikking og ruging.

I år har all ferie gått med til forsøk...

Er bare å håpe at det gir belønning snart :o)

Høres ut som om du har en vurderingsak på den siste uka di ,tunge løft trenger jo ikke akkurat være så bra...Er vel kanskje ikke så mye alternativt arbeid å finne hos dere heller...

Vi får se hva som skjer med meg og jobb om noen uker. Orker ikke ta stilling til det helt ennå. Håper egentlig at jeg føler det blir greit fysisk og psyksik og jobbe.. og vil håpe på det i det lengste. Men, får se om det er slik det blir når alt kommer til alt.

Det er fint at du har en grei arbeidsgiver og får mikset og trikset litt med arbeidstider. Men, det er synd synes jeg at en skal måtte bruke ferien sin på dette. Det blir liksom ikke ferie og avkobling fra jobb, slik som det skal være i ferier.

På en måte skulle alle som var i denne prosessen hatt mer mulighet for sykemelding uten å bli uglesett av leger. Greit at en ikke er syk, og at veldig mange har jobber hvor det ikke skal ha noe å si på om ett egg fester seg eller ikke. Men det er jo det psykiske som ofte er belastende. Det tærer jo enormt på for de aller fleste. Tror ikke folk som ikke har vært igjennom dette har noen som helst mulighet for å sette seg inn i hva det innebærer å gå igjennom dette her.

Bare noen dager igjen før spraystart nå... blir spenennde .. håper vi er heldige :)

Ja nå er det kun dager igjen.

Venter enda på brevet fra klinikken med det eksakte

regimet mitt.St.olav kan være litt trege med postgangen.

Jeg får ringe dem på nytt om det ikke kommer snart.

Er jo ikke lenge til medisiner må hentes nå..

Må vel forberede kontoen på det enorme sjokket :o).

Hilsen

Ja penger ja. Det er noe vi og må tenke på.

Vi er så heldige at sist gang hadde vi pengene.. denne gangen tar vi ut noen aksjer vi har, så vi har sluppet å låne penger. Men jammen skal det koste,

Jeg sa til en bekjent med ett sukk at ja, det koster jo tross alt 20.000 kroner. Hun sa bare at det var da ikke mye å betale for en unge tross alt...!?!?!? Ja.. jeg tenkte meg om og måtte jo si meg enig med henne. Men Greia er jo det at det er ofte folk ikke har disse pengene. Og det er ikke bare bare å låne og låne pengeer av banken. Forstår hva hun mente og jeg er jo forsåvidt enig, men jammen er jeg uenig og. Her sliter og sliter vi for å få barn, også må vi betale mange tusen kroner for å få hjelp. Var ikke sikker på om jeg skulle filleriste henne.. eller ikke. Men valgte bare å smile. Hun vet vel ikke "bedre".

Men selvf. Vi har en sønn.. og om han kostet 100.000 eller 20.000 for å bli til.. ja , så hadde jeg gitt alt jeg hadde og eide uansett for å få han. Men trist er det at folk må ta opp lån, på noe som er en selvfølge for andre.

Håper medisinene kommer til deg snart da. Når starter du å spraye igjen?

Ja det er mange som ikke skjønner helt hva dette dreier seg om.

Både at det er store løft økonomisk,fysisk og psykisk.

Men stakkars arme dem,de vet ikke bedre.Og er heldig forskånet

for hva det betyr å ikke få barna når man ønsker dem...

Men nå er vi snart i gang igjen,heldigvis.

Jeg gleder meg til å komme igang,og det er vel den 5 jeg skal

begynne på spray.Venter enda på brevet fra sykehuset,må ringe dem i morgen.Slik at det ikke blir noe tull her...

Når var det du skulle begynne?

Hilsen

Annonse

Jeg begynner til tirsdag tror jeg. Den 28. Skal ut å handle medisiner i morgen. Nå skal jeg ha meg en god natts søvn.. lille gutt begynner i barnehagen i morgen :) Spennende det, men ikke bekymret. Jobber selv i banehage og tar det helt rolig :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...