Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei!

Håper noen kan svare meg ang. bivirkninger på pergo. Er det slik at bivirkningene du kan få av pergo "gjelder" hele syklusen, eller er det kun de 5 dagene man tar pillene? Føler meg så kvalm og rar + litt svimmel inneimellom, men jeg tok siste pilla på lørdag??

Har også fått utskrevet 4 pakker med tabletter. Legen sa at jeg skulle ta enkel kur første mnd, så dobbel neste mnd. Men skal jeg ned på enkel kur 3 mnd. da? Virker jo litt ulogisk.. Trodde kanskje man skulle øke til trippel den 3 mnd... Hvor ofte må man ha pause?

Fortsetter under...

Jeg kan bare snakke for meg selv.

Bivirkningene varer ikke bare de dagene du spiser tablettene, men hele syklusen. Mine bivirkninger er kvalme, svimelhet, hjertekbank, kjenner det skikkelig i eggstokkene, og ømme pupper (det har jeg aldri ellers).

Ligner veldig graviditetssymtomer, men for min del har dette vært bivirkninger av pergoen..... :(

Jeg har enkel kur annen hver pp. Har fått resept på 5 kurer, og er nå på min 4.

Phuh!! Jeg trodde jeg var blitt super hypokonder.... har skikkelige graviditetssymptomer, selv om jeg ikke har hatt eggløsning enda engang.. Det var bra det ikke bare var meg ,-)

Det virker som det er veldig forskjellig fra person til person om hvordan og hvormange pergo man tar. Er dette noe legene bare tar på skjønn?

Noen tar bare Pergo annenhver mnd, fordi det har effekt i pausemnd også, men jeg tok ikke pause.

Om man får trippel dose eller ikke kommer nok an på effekten man har av det, og på gynekologen. Ikke alle gynekologer som mener det er noen vits,om man får eggløsning av enkel/dobbel.

Jeg fikk synsforstyrrelser av siste kuren, og det varte veldig lenge.

Kvalmen pleier å gi seg en ukes tid etter at jeg er ferdig med kuren.

Hei på deg:)

Jeg har til nå hatt tre dobble pergokurer uten at spira har festet seg:(

Den første pp jeg tok pergo var jeg kvalm, svimmel, hadde skallebank og var fryktlig humørsyk, samt at det var tørt som i sahara i kjeden - hele perioden(fra siste pille ca) trodde jeg at jeg enten var gravid eller hadde århundrets eggeløsning.

Andre runde med pergo (hadde en pause mnd) var bivirkningene mindre, litt vondt i hode og veldig tørr i kjeden. Men kjentes gravid ut eller at jeg hadde kraftig el hele perioden frem til ikm.

Tredje runde er nå, jeg har ikke merket noe enda. Vi driver nå å sparer svømmerne (har litt liten mengde sæd jmfr svømmeprøve) og venter på at jeg skal få positiv el test (har aldri fått det uten pergo, derfor prøver vi el tester igjen denne pp). Siden mensen har kommet 5 dager over ikm begge gangene med pergo venter jeg ikke noe positiv test før over helga. Da håper jeg kællen har fått en god slomp(spart siden mandag-svømmetest) og at spira nå sitter:)

Ja, du kan så si... da har du jo en pakke til overs, du får gi den til kællen din. Vet mange som har hvert hos Dr Kevin Purvis får utskrevet pergo(til mannen). Nei, jeg skal ikke anbefale selvmedisinering, det kan være farlig:)

Håper snart spira sitter, tvi tvi:))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...