Gå til innhold

Hva skriver man i en oppsigelse?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sambo skal mest sannsynlig si opp jobben sin, og jeg VET at han kommer til å be meg om hjelp til å skrive oppsigelsen.. Men jeg har aldri sagt opp en jobb, og er dermed helt grønn på området. Så hjelp!!:) Hva bør være med?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg sier herved opp min stilling som...

Burde holde det. :o)

Skrevet

hehe, det er det jeg har tenkt også, men det ser så stusselig ut :P

Skrevet

Dersom oppseiinga skuldast at han skal byrje i nytt arbeid ville eg har skrevet følgjande;

Eg seier med dette opp stillinga mi som...f.o.m...

Oppseiinga skuldast at eg skal byrje i ny jobb ved...

Eg takkar for ei fin tid her ved...

(bra for eventuelle seinare referansar).

Skrevet

Oppsigelse av arbeidsforhold

Jeg sier med dette opp min stilling som ... hos Dere.

Med vennlig hilsen...

Skrevet

Navn og adresse øverst, arbeidsgivers navn og adresse under, og en hovedlinje med tema.

Jeg vil med dette si opp min stilling som .... hos dere fra dato x. Iflg oppsigelsestiden vil min reellt siste arbeidsdag dermed bli x.x. (dersom dere vil kan det her stå noe om "grunnen for dette er ...")

Jeg takker for x fine år og for alle fine erfaringer/vennskap jeg har utviklet hos dere underveis.

Jeg vet ikke hvor stort eller lite firmaet er, kanskje dette er for stivt. Men det sier det som sies bør ;)

Skrevet

han får mest sannsynnlig ny jobb i morgen, og oppsigelses-tiden skal han prøve å få forhandlet slik at den blir kortere.. Er en stor bedrift, og jeg tviler på at han vil skrive noe om takk for fine år, siden grunnen til at han slutter er at han er fly forbanna på en av sjefene og noen av de han jobber med... Men nå har jeg i alle fall fått noen innspill, slik at vi kan prøve å knote noe sammen i morgen :)

Skrevet

Hva med ; Nå har jeg endelig fått meg annen jobb, så nå stikker jeg.......Måtte dere brenne i h...... Eller? Den slår kanskje ikke an? :-D

Skrevet

hehe, det er det han har mest lyst til å skrive, og så føye på; idioter hele gjengen!:o)

Men det er litt dumt å brenne alle broer, i tilfelle han av en eller annen grunn vil tilbake dit (noe som er helt utenkelig nå, men kanskje ikke om 10 år)

Skrevet

Må bare komme med en jeg også.....hehe.....

Sett dere ned å forfatt en like lang oppsigelse som Yssen skreiv da ho skulle slutte i LO.....hehe

Skrevet

hehe, ja, DET skal vi prøve!:P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...