Lille My & MinMora Skrevet 19. august 2007 #1 Skrevet 19. august 2007 Jeg tror lille mor har fått brennkopper. Lurer på om jeg kan sende henne i barnehagen? Får så forskjellige svar fra venner og familie. Ringte legvakta, og de sa jeg måtte hole henne hjemme til hun var frisk!? Og det kan jo ta 2-3 uker...??? Men leste på lommelegen at dersom de er dekket godt til så er det bare å sende henne? Noen som vet?
Gjest Skrevet 19. august 2007 #2 Skrevet 19. august 2007 Om de er dekket til med klær kan hun sendes ja, men tenk på om klærne må tas av for bleieskift e.l...! Jeg ville ventet litt..
Gjest Skrevet 19. august 2007 #3 Skrevet 19. august 2007 Brennkopper er veldig smittsomt. Har hun mange?
Hjertefamilien Skrevet 19. august 2007 #4 Skrevet 19. august 2007 Brennkopper er utrolig smittsomt. Plutselig har alle på avdelingen det... Må vel ha antibiotika? Når barnet har fått dette kan det gå i barnehagen igjen. Å dekke det til er ingen god løsning mener jeg da.. Sårene får ikke luft, holder seg mer fuktige og tar lenger tid å tørke ut.. MEN, om brennkoppene er på steder som barnet hele tiden "klasser" på, bør de dekkes til for å unngå spredning og å smitte andre. I vår bhg får de ikke komme uten å ha begynt på medisin hvertfall..
Lille My & MinMora Skrevet 19. august 2007 Forfatter #5 Skrevet 19. august 2007 Jeg er ikke sikker på om det er brennkopper,men synes det er litt rart med 5 "kviser" spredt rundt på den lille kroppen! Så jeg tror det er brennkopper.Men de har ikke sprukket og jeg har smørt henne med brulidin noe som vist skulle hjelpe. Hun har ingen i fjeset eller på hendene,men på låret,rumpen og kneet! Bare så utrolig kjipt at de kommer nå! Jeg skal vikariere for ei denne uka,og mannen i huset er ikke hjemme før torsdag! Så har lite lyst til å ikke møte opp på jobb i morra. Jenta er jo frisk, men har noen "prikker" på kroppen!
Gjest Skrevet 19. august 2007 #6 Skrevet 19. august 2007 Hvor gammel er hun da? Sønnen min har brennkopper nå, under tvil kunne han gå på SFO når han hadde startet antibiotika behandlingen og hadde skorper på alle.(men de skal ikke ta på de for det er bakterier under skorpene hvis det ikke er helt tørt der) Jeg jobber selv i barnehage og spurte om alle bør holdes hjemme og legen min mente at ihvertfall de minste barna skulle holdes hjemme til de var ferdigbehandlet ( ti dager!!) og hadde helt tørre skorper.( for det er ikke så lett å forklare en to åring at de ikke må klø på det....)e bør være tørre og skorpebelagte før hun går i barnehagen og da dekkes til den tiden hun er der,
ketosina Skrevet 19. august 2007 #7 Skrevet 19. august 2007 må holdes hjemme til de er tørket inn. start behandling med Brulidine krem med en gang. reseptfritt på apoteket, dette er startbehandling. på de fleste hjelper det, noen på (hvis de blir OVERALT) må ha antibiotika. men det er å fraråde i første omgang. smør inntil 5 ganger daglig, dekk med plaster, vask hver gang du smører med klorhexidin (ny bomullsdott for hver prikk). klarer du å dekke de med plaster kan de i barnehagen, dersom ikke må du holde hjemme grunnet smittefare.
Gjest Skrevet 19. august 2007 #8 Skrevet 19. august 2007 Fant skrivet: Prosedyre ved utbrudd av brennkopper i barnehagen. (for barnehagen) Hensikt: Hindre smittespredning. - god informasjon til alle ansatte - god håndhygiene - hold barna mest mulig utendørs - unngå blanding av barn fra ulike avdelinger i barnehagen - vask leker som disse barna bruker - bruk kun engangshåndklær - ikke drikk av samme drikkebeger - barn bør holdes hjemme 2 dager etter påbegynt behandling - vask hendene til barnet ofte - eventuelt desifinser fingertuppene med handdesinfeksjon(sprit 70%) - brennkopper smitter ved kontaktsmitte. - ved direkte kontakt med såret eller indirekte kontakt f.eks. leker.
Lille My & MinMora Skrevet 19. august 2007 Forfatter #9 Skrevet 19. august 2007 Hun er snart 3 :-) Jeg oppdaget de i kveld da jeg skulle bade henne. Og de ser ut som kviser. Ingen veske eller skorper. Men jeg vet jo ikke hvordan de ser ut i morra!? Så på et innlegg fra dib,der sies det også at en kan sende de i barnehage om de ikke væsker og at de er dekket godt til.http://www.dinbaby.com/dinbaby_site/innhold/tema/helse/brennkopper Jeg blir litt forvirra?
Lille My & MinMora Skrevet 19. august 2007 Forfatter #10 Skrevet 19. august 2007 Ok,takk skal du ha:-) Da for jeg bare kose meg hjemme med minmora i morra:-)
Gjest Skrevet 19. august 2007 #11 Skrevet 19. august 2007 Har jobbet i en annen bhg før hvor barna fikk gå bare det var godt tildekket. Du kan jo ringe og høre med barnehagen i morgen.
ketosina Skrevet 19. august 2007 #12 Skrevet 19. august 2007 du kan også få informasjon: http://www.lommelegen.no/php/art.php?id=322476
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå