Gå til innhold

Om å kjenne liv.....


Misses*fødeklar*

Anbefalte innlegg

Noen som har kjent liv så tidlig som i uke 11? Jeg synes jeg kjenner små "sommerfugl"-bevegelser når jeg sitter foroverlent eller ligger på ryggen. Er jo stor sannsynlighet for at det bare er innbilning. Dette er min 3. graviditet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er nok den lille du kjenner ja... Jeg gjør det... er 10 uker... gjorde det forrige gang også... tror det er mange som kjenner det tidlig, men de tror ikke det er det de kjenner...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er ikke det VELDIG tidlig??? jeg har mye slik leamus i magen, er det noe lignende?? jeg går snart inn i min 12 uke. på onsdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gått inn i min 10 uke nå og suns jeg kjenner "bobler" i magen iblandt. er min 4 grav da og magen er kjempestor allerede:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er nok bare innbildning. er nok sikkert tarmsystemet ditt som bobbler litt. fosteret er så lite at en nesten umulig kan kjenne noe liv. jeg skal da ikke være skråsikker i min sak.. men vist du snakker med en jordmor, så vil hun nok si det samme. dette er min 4 graviditet og jeg er nå i uke 12, har ikke kjent noe liv. de andre graviditetene har jeg kjent liv for første gang i uke 15- 16.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis du er 11+1 så er du ikke i uke 12 men derimot i 12.uke. Er litt forskjell på det. Du er i uke 11.

Vet om at det går an å kjenne liv i uke 12 hvertfall. Godt mulig det er den lille du kjenner, og hvis du stadig kjenner mer til de samme tingene, er det nok babyen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da jeg gikk gravid med nr 2 kjente jeg bevegelser fra ca 11+4. kjente en slags svak sprelling og små lette dunk. disse ble sterkere etterhvert som ukene gikk. så det skal være mulig å kjenne bevegelsene såpass tidlig bare man vet hva man ska kjenne etter og at barnet treffer livmoren med bevegelsene sine på et sted som er ekstra følsomt....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ehh.. tror du tar feil der anonym. Når du er 11 + 1 så ER du inne i din tolvte uke, men du er elleve fullgåtte uker.. Så når noen spør hvor langt du er på vei kan du si du er inne i din tolvte uke (men ikke fullgått) eller du er 11 fullgåtte.. Bim og babyverden bruker forresten ulikt... Jordmor sier babyen kan kjennes så tidlig som i uke 13, og da helst blant de som har vært gravide før. Det er mye annet som kan kjennes ut som babyen- blant annet tarmen som "bobler", eller livmoren som strekkes eller trekker seg sammen ("leamus").

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg sa jo det at hun var i 12.uke (tolvte) men at hun ikke var i uke 12 for det. Hun er jo i uke 11, men i tolvte uke. Enig i det jeg.

Jobber med å telle uker, så har gjort dette ganske mange ganger...

 

Hilsen den anonyme over her...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med første barnet mitt, kjennte jeg liv i min uke 9. kjenntes ut som små små kattepoter som tråkket meg på magen liksom...på samme plassen. I uke 12 sparket hun så hardt at til og med mannen min kjente sparkene da han hold på magen... Så det er helt mulig ja.

Henger nøye sammen med hvor morkaka ligger og hvilken vei barnet ditt ligger...veldig kos da...å kjenne at det er liv der inne.....:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener også du tar feil anonym, selv om du jobber med det... Jeg mener at uke 12 og 12. (tolvte) uke er det samme. Språklig sett betyr det iallfall akkurat det samme. Og da er du 11 uker + på vei...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

......?...... Fortsett å jobb med å telle uker du.. du får det nok til en dag om du prøver lenge og hardt nok anonym..... Veslejenta har 100% rett:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ventejenta har rett ja mener jeg: Hentet fra introoverskriften på 1. trim:

 

Gratulerer - og lykke til på ferden!

Velkommen til debattområdet for den første tredjedelen av svangerskapet. Første tredjedel går fra 1. dag av siste mens til og med uke 12. Det vil si 11(uker)+6(dager), da er man 12 fullgåtte uker og du begynner på din trettende uke med 12+1. Babyen ligger i snitt to uker etter deg, siden den ble laget rundt dag 14.

Dette er ikke lett og det er mange misforståelser rundt dette, desverre.

Vi har bestemt at det skal være mulig å være anonym på dette forumet og kommer ikke til å endre dette.

 

Vennlig hilsen jordmor Siri

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...