Gå til innhold

Bekkenløsning? HJELP! TRENGER SVAR!

Anbefalte innlegg

Har vondt i korsryggen, nedover rompa og lårene. Blir sliten av å ligge, blir sliten av å sitte, blir sliten av å ligge.. Ikke enkelt dette. Er ca 5 mnd på vei nå. Jobber i barnehage på småbarnsavdeling og synd det blir mye tunge løft. Å ryggen blir ikke bedre for å si det sånn. Det hender også at det "smeller" i bekkenet.. Å da jeg var lita (baby) ble jeg putebehandlet.. Hva tror dere?

Hmmm, dette ble rotete, men håper på svar allikevel:)

Fortsetter under...

Hei! Dette høres ut som bekkenløsning. Jeg er enig i det! Og med en sånn jobb, er det ikke lett å få nok hvile i løpet av dagen. Det blir nok heller ikke mye bedre før etter fødselen heller, er min erfaring.

Du bør komme deg til lege. Du har rett på gratis fysioterapi under svangerskapet og 6 mnd. etter fødselen dersom du får diagnosen "symptomgivede bekkenløsning". Dessuten trenger du kanskje en sykemelding og?

Bekkenløsning med smerter kommer p.g.a hormonpåvirkningen i svangerskapet og behøver ikke å ha noe å si mht. at du ble putebehandlet som barn. Dette vet forhåpentligvis legen din mer om...

Lykke til!

Uff...

En ting skal du vite. Hvis du presser deg, så blir det verre!!

Det har jeg brent meg på.

Jeg har en stå og gå jobb, og hadde vondt hver dag på jobb, og etter jobb.

Plutselig sa det stopp og jeg klarte ikke gå lenger. Står jeg stile i mer enn 10 sekund så verker det som f...

Nå må jeg ha krykker, og er ikke mer enn uke 25.

Snakk om delvis sjukmelding med legen din, og prøv å få tilpassa forholda på jobb.

Lytt til kroppen, og ikke press deg gjennom smerter -da blir det bare verre.

God bedring og lykke til!!

Dropp lege, gå direkte til manuellterapeut - du trenger ikke henvisning. De kan raskt konkludere med hva det er du har, og har du "symptomgivende bekkenløsning" har du rett til gratis behandling under svangerskapet og inntil 6 mnd etter fødselen. De kan også sykemelde.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...