Gå til innhold

Til dere som bor i Trondheim kan dere hjelpe meg litt???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal mulig flytte til Trondheim neste sommer. Skal gå på skole. Dronning Maud.

Og da lurer jeg på hvor det er enklest å bo? Jeg er ikke avhengig av buss og slik for jeg har bil. Men jeg vil bo nær dmmh og en barneskole og noen barnehager.

Skrevet

åå så gøy jeg også skal kanskje søke dit neste år:)

det er jo mange plasser du kan bo da:)

hele strindheim er jo forholdsvis nært..å skalen har jo egen bhg som jeg mener studenter har førsterett til..TROR jeg:p

du har jo dalen hageby men der er det litt dyrt..ellers er det mange fine plasser å bo men strindheim er litt dyrt da..vi bor på byåsen og da er det ca 20 min å kjøre dit når det ikke er rush..men da er det billiere å bo:)

hvilken "linje" skal du søke da?

Skrevet

Heisann!

Området Persaunet, Strindheim, Leangen, Voldsminde/Rosendal.

Valentinlyst (om det ikke gjør deg noe å gå en 15-20 min).

Lade er også et flott område, men det blir litt lenger unna ...

Strindheim har en helt ny-oppusset barneskole (Alle områdene over bortset fra lade sogner så vidt jeg vet til Strindheim skole). Blussuvold ungdomsskole er helt ny, Rosenborg ungdomsskole skal pusses opp nå og jeg husker ikke hvilken av dem disse områdene sogner til. (Lade skole vet jeg lite om...)

DMMH har egen barnehage 50 m fra hovedbygningen ... søk der!

Ellers så er det full barnehagedekning i Trondheim, og det er ganske mange barnehager i det området (særlig valentinlyst) da det er et populært område for barnefamilier.

Lykke til!

Skrevet

Takk for svar.!!!

Jeg skal søke førskolelærer med vekt på natur, miljø og teknikk.

Mne jeg er jo totalt ukjent i Trondheim og sitter nå å ser på leil/hus på finn og der er det delt inn i sentrum , sør, nord og øst. så området Persaunet, Strindheim, Leangen, Voldsminde/Rosendal og

Valentinlyst hvor ligger det da?

Sorry maset mitt.

Skrevet

Disse områdene er i østbyen. Alle disse er i gang/sykkelavstand fra DMMH. Ellers er bussdekningen i Trondheim ganske grei, men bussene er kronisk forsinket i rushtiden.

Bor selv på Buran/Rosendal og bruker 15 min på å gå bort til DMMH, ca.

Skrevet

Strindheim, Persaunet, Eberg, Moholt, Lade er barnevennlige, superfine steder som ligger rett ved DMMH..! Barnehager er det flust av i Trondheim, så det er null problem :-)

Skrevet

Hei hei

Jeg bor i ett rolig og barnevennlig område, men også sentralt. i samme gate har vi barneskole og barnehage, så mine to unger har det flott. Og lengre borti gata er en undergang, og ca 7 minutter å gå til Dronning Maud.

Området vårt er midt mellom Lademoen og Lade, hvis du ser på kartet, og heter Lilleby. Sjekk ut Lilleby skole, liten og bra barneskole, og Rosenborg barnehage på nett... Litt dyrt å leie her i området, men det er det overalt nå..

Skrevet

Vi kommer til å kjøpe da! Men det er dyrt ja. Sitter nå på en enebolig på 280 KM2 til prisen for en 2 roms i Trondheim.....så vi må nokk belage oss på mindre plass for en periode...

Skrevet

280 kvadratkilometer? Thihi, du mener 280 kvadratmeter..

Jaja, her er det dyrt!! Du sier du har bil.. Vil du ha litt romsligere, kan du se på Ranheim, rett nord for Trondheim. Så kan du kjøre til skolen på 10 minutter!!

Skrevet

Det er ikke like dyrt alle steder i Trondheim, men områdene rundt DMMH er ganske dyre ja..! Men man kan være heldig da ;) Vi kjøpte leiligheten vår (3-roms på 60 kvm) for 1,650 mill for 2 år siden, den er nå verdt ca 1,8-1,9 mill...det er MYE synes jeg! Men sjekk Trondheim øst på finn.no, har du bil er det ikke mye som er langt unna uansett :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...