Gå til innhold

En venninne

Anbefalte innlegg

Skrevet

av meg går og gjeter på å finne ut om jeg er gravid, siden jeg har sluttet å røyke. Hun spurte meg og jeg sa nei, fordi jeg vil ha det hemmelig. Nå har hun spurt noen andre om de vet om jeg er gravid. Så da frykter jeg rykteflommen kan komme, og jeg er bare 5+1... Vil ikke at det sakl komme ut enda. Er ikke dette dårlig gjort? Om hun tror jeg er gravid , burde ikke hun respektere at jeg ikke vil si det til henne enda, og vente til jeg er klar? overreagerer jeg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei jeg syntes ikke det. Hun burde absolutt respektere dette, men hun har vel ikke barn selv da. Ikke alle som forstår dette da. Blir litt forbannet selv jeg for jeg var i samme situasjon, men det er bare sånn at det er noen som er så veldig nysgjerrige at det går på helsa laus på de.

Skrevet

Hun har faktisk barn selv... 2 stykker, og opplevde selv at en venninne avslørte en av graviditetene hennes ved at hun "spekulerte" i dette blandt folk. Hun snakket faktisk ikke til denne venninnen sin på måneder. Så hun vet akkurat hvordan det er å være i denne situasjonen. Det provoserer meg ekstra. Godt å høre at jeg ikke overreagerer, man vet jo aldri i disse hormonelle tider...

Skrevet

Finnes alltid noen som skal være først ut for å spre nyheten om at noen er gravide. Og alltid noen som spør "er du gravid" hvis du ikke vil ha vin eller røyk...og der sitter man og blir helt paff og det lyser at du er gravid...skjedde med meg samme dag jeg testet...ikke vin= da ER du jo gravid!!!bare inrøm det....klart man blir provosert av slikt:) lykke til

Skrevet

Ja irriterende.... Bruker selv å være litt forsiktig med slikt, og etter dette skal jeg være superforsiktig!!

Lykke til du også:)

Skrevet

Fortell venninnen din det, men du understreker samtidig at du ikke vil at det skal komme ut pga at det er så tidlig. Samtidig så skal du fortelle henne at du synes det ikke er riktig av henne å gå å spørre andre for å finne ut om du er gravid. Om du forteller henne det med lovnad av at ingen må få vite noe, ja da vet du om hun er til å stole på fremover.....Lykke til :-)

Skrevet

Vurderte nesten å fortelle henne det, bare for at hun ikke skal spørre flere. Er litt irritert da, så skal vente til det har gått litt over...

Takk takk, lykke til du også:)

Skrevet

Veldig irriterende det. Jag var utsatt for noe lignende og jeg blir irritert over at man ikke selv kan få fortelle det når man er klar.

Og da vi fortalte det til den nærmeste familien og sa at vi kun sa det til de så tidlig for at vi ville ha fortalt de det uansett om vi hadde mistet. Da syns jeg det er respektløst å hive seg over telefonen for å fortelle det til andre søsken og tanter(dette gjorde svigermor). Godt at sønnen hennes sa fra til henne at hun virkelig ikke trengte å fortelle det videre.

Skrevet

Ville ikke blitt så opprørt over det. Når venner lurer er det jo fordi de er opptatt av deg og interessert - og da er det jo naturlig å snakke med andre felles venner om det. Er jo helt sikkert ikke ondt ment, bare engasjement i livet ditt. Forstår ønsket om å holde det hemmelig, men du får enten bare fortsette å nekte til du har lyst til å fortelle eller si det og be henne slutte å snakke. Ingen grunn til å bli sur for sånt. Det er noe venner gjør fordi de bryr seg om livet ditt.

Oppdaget for et par dager siden at en venninne sendte sms til en annen og lurte på om jeg var gravid. Synes bare det var morsomt jeg - og hadde stor glede av å fortelle henne at "etteretningsoperasjonen" var avslørt, noe som gjorde henne passe flaue.

Skrevet

for et par år siden fortalte ei venninne meg at ei felles venninne av oss var gravid, men at hun ikke ville at så mange skulle vite det enda.

Ble passe irritert over at hun da kom og fortalte meg det i stede for å la vår gravide venninne si det selv.

Etter en god stund, da det begynte å syntes på vår venninne gikk jeg bort til henne og spurte om hun var gravid (som om jeg ikke viste noe). Hun ble overrasket over at jeg ikke viste noe siden vår venninne hadde fortalt alle om det. Måtte da erlig innrømme at jeg hadde fått vite det jeg også, men ikke ønsket å la nyheten komme fra feil person.

Skrevet

Jeg er kun 5 uker, og kunne egentlig tenkt meg å fortelle nyheten til de næreste vennene mine, men fordi en av venninnene mine har fortalt meg om så utrolig mange graviditeter "som ikke så mange skal vite om ennå" så lar jeg heller være.... Jeg er veldig glad i henne, men stoler ikke et sekund på at hun ikke forteller nyheten videre med det samme jeg går ut døra... Så da lar jeg heller være å fortelle det til noen!

Så nå er jeg en skikkelig sofagris som unngår alle sammenhenger hvor jeg står i fare for å bli tilbudt alkohol! Men det fører vel snart til spekulasjoner det også...

Synes det er utrolig respektløst å forsøke å finne ut om noen er gravide når de tydeligvis ikke ønsker å fortelle det ennå!

Skrevet

Vet ikke om jeg klarer å se det sånn som du. Synes hele saken lukter av overdreven nysgjerrighet, og manglende respekt for mitt privatliv. En venninne bør jo handle på en måte som er bra for meg, ikke sette ut et rykte jeg gjerne vil unngå. Hun er liksom ikke av de nærmeste venninnene mine heller. Og det er da virkelig opp til meg når andre skal vite at jeg er gravid!

men takk for at du deler synspunktet ditt...:)

Skrevet

Der kom nicket ja, ikke så farlig...:) Den over her var til anonym som mente at jeg ikke skulle bli opprørt over dette.

Skrevet

bare si det til henne at ja faktisk så er jeg gravid.jeg røyker ikke eller drikker ikke.det er tidlig så jeg tenkte å holde dette for meg selv men du måtte jo gnåle så for at du skal holde kjeften din så sier jeg det du vil høre. jeg ble spurt første gang av mamma og det var greit.men andre gang sa jeg ifra fra begynnelsen at jepp er pregnad men det er hysjhysj

Skrevet

jeg hadde ikke sagt det bare fordi hun presser på...det blir feil...høres ikke ut som hun kommer til å greie å holde det hemmelig heller om hun allerede før hun vet,spekulerer og diskuterer dette med andre..kan da vel være mange andre grunner for å slutte å røyke vel??

Skrevet

Jeg ville ha forsøkt å overbevise henne om at du ikke er gravid ved å late som du drikker alkohol... Hvis du drikker til vanlig da... Du kan f.eks. helle alkoholfri rødvin over på en vanlig rødvinsflaske med skrukork... Og så kan du si "hallo, hvis jeg hadde vært gravid hadde jeg jo ikke drukket". Får kanskje stoppet kjeften hennes en liten stund iallfall.

Hvis ikke hun vil smake på vinen din da... hmm...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...