Hilsen Aud Skrevet 19. august 2007 #1 Skrevet 19. august 2007 .. og det er så ekkelt. når jeg plages med halsbrann føles det som om jeg har mat helt opp i halsen... Noen som vet om det hjelper å kaste opp?? Blir gaaaaaaaaaal....
Jenniegirl Skrevet 19. august 2007 #2 Skrevet 19. august 2007 Jeg har vært plaget med halsbrann i mange, mange uker.. forferdelig slitsomt.. har tatt flytende Gaviscon for dette, og det har hjulpet ganske bra.. Men her hinn natten våknet jeg plutselig om natten og begynte å kaste opp.. forferdelig ubehagelig!! Gruer meg nesten til å gå å legge meg nå.. redd for at det skal skje igjen!! har bøtte stående nedenfor sengen nå.. men blir jo helt deprimert av å se den stå der.. uffda.. ikke bare bare dette her.. men heldigvis ikke så mange uker før det er slutt nå..Foresten så hjalp det på en måte å kaste opp for da var det bedre plass i magen..ikke så mye trykk på magesekken.. så sånn sett var det jo en fordel.. bare synd at det er så ubehagelig å måtte kaste opp..
♥Rime♥ Skrevet 19. august 2007 #3 Skrevet 19. august 2007 Uff det er helt forferdelig. Jeg føler det på samme måte. Får vann i munnen og føler det er rett før jeg må spy.. urk.. Det har aldri komt opp noe da så vet ikke om det hjelper, men jeg tror ikke det er bra å prøve å kaste opp. Og hvis det hadde forsvunnet hadde det nok ikke vart lenge før det er tilbake. Hold ut!!
Anonym bruker Skrevet 19. august 2007 #4 Skrevet 19. august 2007 Etter å ha vært storforbruker av novaluzid mixtur begynte jeg nesten å grine da de plutselig sa på apoteket at det er tatt ut av produksjon! Mitt nye vidunder middel er Goodies, den iskremen med melkesjokoladesmak Vanlig vaniljeis funker også. Tingen er at det legger seg som et "lokk" og virker syrenøytraliserende. Kom på å prøve fordi når vi har kreftpasienter på jobb har de ofte sår hals, og da hjelper det visst med fløte... Tror nok ikke det nytter å kaste opp, da får du bare mere syre i halsen...
dobbel glede Skrevet 19. august 2007 #5 Skrevet 19. august 2007 Tja hjelper og hjelper å spy...Dessverre måtte gjøre det noen netter ja. Men joa på en måte hjelper det. Ekkel gugge (galle sikkert) som virkelig brenner i halsen. Jeg er rask og drikker en liten (vil ikke fylle opp magen igjen) kopp med melk direkte etterpå og tar så enten gaviscon, link, nyco, samarin eller noen kalsium pillere som er mot halsbrann. Ja har hele gjengen med piller liggendes linet opp... Må si at samarin er veldig bra og de kalsium pillene hjelper bra. Men det beste er faktisk hvis jeg er så flink at jeg ikke spiser etter kl 20 om kvelden, da går det mye bedre om natta:) Og fy mat lista mi på kveldstid er: kjøtt, ost, chips, brød med kjøttpålegg, drops, nøtter.. vel egentlig alt hvis eg tenker etter ;-) Og drikke er alt utenom vann fyfy..
Mamzen Skrevet 20. august 2007 #6 Skrevet 20. august 2007 Mandler, spis noen never med mandler, det er sundt og nøytraliserer samtidig, Ligg unna brus, sjokolade, kaffe, juice, sterk mat som pizza, taco, tomatsaus ol. Ikke spis på minst 3 timer før natta...kjedelig men det virker litt..
meg & mine små Skrevet 20. august 2007 #7 Skrevet 20. august 2007 Prøv å drikk litt melk når du kjenner halsbrannen kommer eller før du legger deg. Hold deg vekke fra de tingene som er skrevet rett over her som sjokolade ol.
eirin20 Skrevet 20. august 2007 #8 Skrevet 20. august 2007 Noen kvelder blir halsbrannen min så ille at jeg ikke klarer å holde igjen... Da må jeg bare kaste opp, det er det eneste som hjelper. Det er som oftest hvis jeg spiser og ikke klarer å holde meg i ro etterpå dette skjer. Jeg har funnet ut at hvis jeg sitter helt i ro i ca 30 min etter jeg har spist og nipper til et glass kaldt melk så lindrer dette litt av det i allefall;) lykke til skjønner godt hvordan du har det!
Marisola Skrevet 20. august 2007 #9 Skrevet 20. august 2007 Har akkurat det samme. Fikk nylig også vondt i magen, og trodde det var et virus/omgangssyke. Våknet om natten av kvalme og brann i halsen. Forferdelig. Drakk biola, både de små flaskene og melka. Det hjalp med en gang, både mot magen, kvalmen og mot halsbrann. T.o.m bedre enn Gaviscon. Deilig!! (Biola m/bringebær.)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå