Gå til innhold

Noen med diabetes type 1 her nå for tiden?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

jo har jo endel erfaring på min diabetes og kropp :-) forrige svangerskap gikk helt fint! de mente gutten ville bli ganske stor... estimerte han til over 4,5 kg, noe som ikke stemte :-) var 3360gr... helt perfekt ;-) Så langt går det greit m svangerskap og diabetes. Har gode målinger og håper på at det holder seg videre. Er 23 uker nå. Enn du? Er litt mer avslappet dette svangerskapet enn forrige og gjør mitt beste! Noe mer enn det kan jeg ikke og så er det opp til leger og sette igang tiltak om det ikke holder :-) hvordan går det m deg?

Sliter litt jeg. Har ikke hatt en fin regulert diabetes på ca fem år, så det er litt vanskelig å plutselig må ha perfekt bl.sukker hele tiden. Men nå har jeg jo ikke bare meg selv å tenke på, så det var kanskje dette som måtte til for at jeg skulle få orden på diabetesen min. :) Fikk ned hbA1c fa ca 10 til 8 på to uker, og den er enda på en fin kurve nedover. Så nå for tiden går jeg bare hjemme for å passe på blodsukker og alt. Litt kjedelig å være sykemeldt, men er greit å ha god tid til å passe på oss begge. :)

I dag er jeg 8+3, så vi krysser fingrene for at alt skal gå bra. :)

Har du vært noe borte fra arbeid pga svangerskapene dine? Jobber i produksjon jeg, så er litt vanskelig å ta seg tid til å spise og måle++ Så jeg får se om jeg føler det er ansvarlig av meg å gå tilbake i jobb. :)

Jeg har vært sykemeldt 100% i to uker pga følinger og senere 50% av samme årsak. Følinger kan komme fortere, sa legen som tok i mot meg i ambulansen, fordi den skal først og fremst hindre at fosteret skal få det og da slår det fortere ut på meg. Fra 10- 8 er jo bra sjøl om det er et lite stykke igjen. Tar man nok insulin og er litt aktiv, så går det seg til ;-)

før første graviditet hadde jeg nok ikke så vel regulert bl.sukker, men det gikk kjapt å gjøre noe m d :-)

Før denne graviditeten, så lå jeg mellom 6- 6,5 uten å måle noe særlig. Rett å slett så kjenner jeg kroppen min og har rutinerer i hverdagen :-)

Annonse

Jeg er gravid med nr. 2, hadde diabetes under første svangerskap for tre år siden og... Venter nr. 2 i mars, så det er tidlig ennå.

Vet det mye ekstra med diabetes, men tro meg det er verdt det.:)

Bare pass på blodsukrene så går det så bra så:)

• 3 uker senere...

Hei!

Ser det er lenge siden det har vært noen her, er dere her enda? skjønner ikke at jeg ikke har sett denne siden før, har sitti å sett inne på bli gravid lenge uten å sde litt lenger! trudde jeg var nesten den eneste her inne med diabetes!! Jeg er 28 år og har hatt diabetes siden 1981, jeg og samboer prøver nå på vårt første barn, det er en del spm og ting som jeg stiller meg selv i forhold til dette med svangerskap og diabetes, men jeg blir nøye fulgt opp på sykehuset.men veldig greit å høre fra andre også! Noen av deres barn som har fått diabetes selv??

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...