Nickie_og_GuttaBoyZ Skrevet 19. august 2007 #1 Skrevet 19. august 2007 I april fikk vi en leieboer i leiligheten vi har under oss. det er vi som leier ut, og har hatt ganske klare punkter i kontrakten om hvordan vi vil ha det. han oppførte seg fint i begynnelsen. Leia kom alltid på tiden. men depositumet fikk vi ikke før i midten av juni. I midten av juni fikk vi og¨så vite at det var en annen som har bodd der hele tiden. Han kunne i det minste sakt ifra. I juli skjedde det noe ganske ille her i bygda. to ungdommer slo ned to asylmottakere så ille at den ene ble livstruet skadet. det var full oppblåsning i media om dette... og gjett hvem som hadde gjort dette? jo ingen andre enn han som leier av oss og han som har vært boende her uten tilatelse fra oss. Da ville vi jo egentlig ha han ut, men vi hadde jo ikke noe grunnlag til å få han ut. etter dette er han blitt utrolig slapp og sløv på alt. tror de er 2 eller 3 som bor i hybelen der, inklusiv han som var med på dette brekket. tok han i å røyke inne, så han fikk høre det godt. han skjerpet seg litt, men nå er han aldri ute å røyker mer, så jeg misstenker samme ulla. han har også slått løs fester her selv om vi har sakt nei til høy musikk. han kjøpte seg et nytt stort annlegg med masse bass i, og fyrer det løs nå og da, men akkurat bare så høyt at du irriterer deg grenseløst, men føler du ikke kan si noe. I juli hadde han fest, og dagen etter lå det 3 knuste ølflasker og X antall sigarett stumper omkring. vi er ute med hundene våre tidlig hver dag, og måtte jo ta opp dette griseriet så de ikke skulle kutte seg. sa ifra til han samme dag, og han sa at han hadde vært ute å titta, men ikke hadde sett noe (på natta) i går hadde han fest igjen, og vi har gitt han mange timer på å rydde opp nå. det ble et spetakkel uten like (han blir agressiv når han drikker) og ble mye bråk utenfor. vi har vindu rett over inngangen vår (ikke felles inngang men døren hans er rett ved sidenav vår) nå ligger det vell 6-7 ølflasker utenfor, spredd fra beddet vårt bortover gangveien til oppkjørselen, og så mange sigarett stumper at de ikke kan telles på to hender. og jeg er SINT! han tøyer dette lengre og lengre, og jeg holder på å klikke... vil ha ut hele fyren jeg! skal sende advarsel til han, og be han rydde opp svineriet sitt NÅ! og jeg skal gi han skriftlig brev om at fest ikke er aktuelt her mer, for ikke er han stille, og heller ikke kan han rydde etter seg... *sinna*
henrikke 91 og torbjørn 07 Skrevet 19. august 2007 #2 Skrevet 19. august 2007 synes du bare skal hive han ut han følger jo ikke kontrakten..
Gjest Skrevet 19. august 2007 #3 Skrevet 19. august 2007 gi han en skriftlig advarsel hver gang han gjør noe som ikke følger kontrakten og kast han ut..det tar sikkert ikke lang tid slik som han oppfører seg. Vi har leieboer vi og, og hadde ikke akseptert det!
mto2 Skrevet 19. august 2007 #4 Skrevet 19. august 2007 Sei opp kontrakta, då vel. De har vel gjensidig oppseiingsavtale med nokre mnd frist.
velsignet med to Skrevet 19. august 2007 #5 Skrevet 19. august 2007 Jeg tror jeg hadde kasta han ut for lenge siden, etter så mange kontraktbrudd.
Birthen Skrevet 19. august 2007 #6 Skrevet 19. august 2007 Huff så kjipt! Ikke greit med leieboere alltid.. Skal du kaste noen ut med tvang er du nødt til å vise til klare kontraktsbrudd fra hans side. Dere bør også gi skriftlige advarsler. Ellers er alternativet bare vanlig oppsigelse med oppsigelsestiden dere har avtalt i kontrakten. Lykke til!!!!
~Roskva~ Skrevet 20. august 2007 #7 Skrevet 20. august 2007 Hei. Vi har mange av de samme problemene med vår leieboer, og skal kaste ham ut ganske snart. Hvis du synes det er vanskelig å skulle kaste ham ut på bakgrunn av de kontraktsbruddene han har stått for, og er redd han skal begynne å krangle, så har jeg et tips: En av de gyldige grunnene til at utleier kan si opp leietaker, er at leiligheten skal pusses opp. Si ham opp, mal et par vegger, og lei det ut på nytt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå