velsignet med to Skrevet 19. august 2007 #1 Skrevet 19. august 2007 Jeg fikk plutselig så lyst på hveteboller her, men har ingen oppskrift. Noen som har en god en å dele med meg? Kunne jo dratt å kjøpt en sånn 1-2-3 pakke, men de er ikke så gode synes jeg pluss at jeg orker ikke å dra ut av huset i dag
Gjest Skrevet 19. august 2007 #2 Skrevet 19. august 2007 Oppskriften på skolebrød som ligger på detsoteliv.no (gå inn på detsoteliv.no og søk på skolebrød) er heeelt fantastisk. de bollene blir sååååå gode! husk å kna deigen MASSE både før og etter heving. jo mer du knar deigen jo bedre blir bollene. Ikke ha i for mye mel, deigen skal ikke være hvit av mel. Du trenger ikke ha vaniljekrem og kokos på de, men de blir jo veldig gode da. men oppskriften kan brukes til å bake helt vanlige boller =)
velsignet med to Skrevet 19. august 2007 Forfatter #3 Skrevet 19. august 2007 Takk for tipset skal gå å se med en gang
*jumanji*fikk jente 31/5 Skrevet 19. august 2007 #4 Skrevet 19. august 2007 har dere helt glemt Curlybollene?? de er helt fantastiske! makan til luftige å gode boller finnes ikke... he he ;-)) 1,5 kg mel 225 gr sukker 3 ts kardemomme 2 pk tørrgjær 225 gr melange 4,5 dl vann 6 dl melk Ha alt det tørre i bollen. Smelt smøret, tilsett vann og melk (blandingen skal da være lunken) Ha det våte oppi det tørre og bland godt!! Sett deigen til heving under et klede (pass på å ikke få trekk på gjærbakst) og la heve til dobbel størrelse...!! Bak ut, sett på plate, dekk over med et klede og la heve litt til. Pensle med egg. Stekes på 225 grader (varmluft kan brukes, skru da ned gradene litt) i ca 15 min!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå