Gå til innhold

hvordan gikk ammingen etter ks?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• 2 uker senere...

I motsetning til mine to naturlige fødsler,gikk ammingen etter K.S som en drøm.Masse melk,ungen la på seg 3 ganger mer enn gjennomsnittet,og ammet i 16 mnd.Tror det også har med at jeg denne gangen fikk masse oppfølgning og for første gang ble lært ammeteknikk og ammeprosess.

Har også lest ymse plasser at det kan være litt vanskeligere å komme i gang med amminga etter KS.

Etter mitt første KS hadde jeg det vel som de fleste nybakte; litt vanskelig for å finne rette teknikken, og litt vanskelig for å stole på at barnet faktisk fikk nok næring. Var etpar "hjelpere" innom uten at det hjalp noe, men 2. kvelden kom ei JM innom - ei jeg "conncted" med - og hun så at jeg anspente meg for mye - jeg prøvde føye barnet for mye - burde heller finne meg en God Stilling SELV - og så føye barnet inntil min kropp. Jeg prøvde, og hun følte litt på puppen min og på babyens kjeve og sa så: "Himmel -her FLOMMER jo melka!" Og det gjorde deg, gitt! Han la på seg mer enn normalen på de dagene jeg var der!

Så det trenger ikke være noe problem, altså! Stol på deg selv og kroppen din, og få GJERNE hjelpav en JM/barne-/hjelpepleier som du føler du stoler på!

Da jeg fikk nr 2 med KS ammet jeg fremdeles nr 1, så da var det jo absolutt ikke noe problem!!!

Annonse

Hei.

Hadde k.s på haukeland sykehus.Fikk en fantastisk oppfølging der oppe.Min mann bodde med meg på sykehuset, og personalet lot oss være i fred, med mindre vi ba om hjelp.Stille og rolig, og veldig behjelpelige sykepleiere og jordmødre.Som himmel og natt i forhold til mine to første fødsler i 88 og 93, da både fødslene og barseloppholdet var et helvete.

Kan ta k.s igjen i morgen den dag jeg.

Det hører med til historien at at jeg storammet i 16 mnd, men måtte slutte da siden min sønn var så grådig og foretrakk pupp framfor mat.Det lot seg ikke kombinere lenger med krevende jobb.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...