Anonym bruker Skrevet 19. august 2007 #1 Skrevet 19. august 2007 hei, jeg har 5 og er gravid med 6. mann. det er stort sett kjekt,. men akkurat nå sliter jeg litt... Naboen sine unger har fått lus! De er like gamle som våre og leker og overnatter hos hverandre hele tiden. Vi har sjekket våre grundig, ikke funnet noe. Men likevel må jeg nesten ta det grundig: setter inn alle hodene med grønnsåpe, kjemmer med lusekam, og det værste: Vaske og fryse alle tekstiler, dyner , pledd,sofaputer. Sukk ,det holder på å gå litt rundt for meg. Må jo bare gjøre det ordntli, det er jo skolestart og alt mulig. Sukk og ojojoj , stress !
titty Skrevet 19. august 2007 #2 Skrevet 19. august 2007 Himmel.... Høres rimelig strevsomt ut. Og når du har en i magen også da... Gratulerer med nr 6. Imponerende må jeg si. Hvor tar du kreftene fra? Men tar grønsåpe lus???? Jeg var hellig overbevist om at det kun er sånn spesialmiddel som tar dem....
Anonym bruker Skrevet 19. august 2007 #3 Skrevet 19. august 2007 neida, vi har altså ikke lus, men naboen har det. Og de hadde fått beskjed om at det var absolutt viktig å ikke behandle med lusemiddel for sikkerhets skyld, bare når ungen faktisk har lus. Men jeg har latt meg fortelle at man i gamle dager brukte grønnsåpe mot lus. det er nemlig alkalisk( lusene liker mere ph-verdi nær hudens egen) og det er oljete på en sånn måte at eggene ikke klarer å feste seg.Kan hende det er bare tull, men det er det eneste forebyggende jeg vet om, i tillegg til lusekam da. Men hvis vi finner en lus eller egg, skal jeg love det blir lusemiddel ja. vi leter med lommelykt og forstørrelseglass...Håper vi slipper!
Anonym bruker Skrevet 20. august 2007 #4 Skrevet 20. august 2007 alle mine 5 barn rakk åfå lus før jeg oppdaget det ifjor,holdt på å slite meg ut.Ble borte fra jobben noen dager etter endt kur.De skal jo ha 2 kurer,og hvert barn tok 20 minutters kamming hver dag en uke........mersom gåen i armene.Værste av allt var at de 2 eldste fikk det tilbake ganske raskt igjen,da mente jeg seriøst at skjedde dette spetakkelet igjen måtte vi alle klippe oss korte! :-)
Anonym bruker Skrevet 20. august 2007 #5 Skrevet 20. august 2007 tjihi , ja da vet du litt hvordan vi har det... Eldstemann fikk nemlig lus for 4 år siden. da hadde han hatt overnatting av noen som ringte og sa de hadde oppdaget lus. Og i det sengetøyet som de hadde sovet i så kravlet det som i en maurtue 2 dager etter overnatting. så dette som helsestasjonen sier om at lusene ikke overlever uten mennesker, tror jeg ikke på. den gangen klarte vi med hysterisk vasking og skrubbing og frysing å hindre at det spredde seg til de 4 andre. Så jeg tror at jeg sparer meg for arbeid med å ta det grundig nå, for jeg tror at naboens luseegg nok ligger å lurer på et og annet putevar og sofarygg. Menmen nå er jeg over det verste arbeidet , har 4 dyner igjen i fryseboksen som skal vaskes, men det er alt. Vi har gått klar denne gang. Jippi!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå