Gå til innhold

Se hit frodige/store damersom er gravide!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vil bare fortelle dere som er nervøse for fødsel, jordmødre som kritiserer vekta deres osv osv.

Jeg er en rimelig stor jente 115kg nå pr dags dato, var 127kg ved fødsel.

Ikke en eneste gang gjennom hele svangerskapet mitt har jeg opplevd noe negativt ang vekta mi.

Det eneste jeg har fått beskjed om var at jeg ville få en stor jente på over 4kg...og det bekymret meg MASSE!!!

Men så kom natten hvor riene haglet på (natt til mandag 6august) og vi ankom A-Hus kl 01.30 på natten (riene startet kl 00.00) og klokken 03.19 var jenta født, 3660g og 51 cm lang.

Helt perfekt, jeg var født til å føde fikk jeg høre...hehe...(kommer nok aldri til å bli min hobby)

Så det jeg prøver å si, er at selvom man er stor og tung, kan man ha en fantastisk fin fødsel og ikke bli kritisert en eneste gang gjennom hele svangerskapet!

Og det som er supert er at jeg har gått ned 12kg til nå og veier 7kg mindre i dag enn det jeg gjorde da jeg ble gravid...og vekta fortsetter nedover :)

Lykke til til dere alle sammen jenter, dere har ingenting å skamme dere over :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Betryggende å høre:) :)

Bra det gikk bra for deg!!

Jeg får høre av mamma hele tiden at jeg vil få minst få en 4 kilos baby, hmm fordi jeg er stor spørr jeg da? Men men, får vente å se:)

Skrevet

fint å høre! jeg har tenkt en del på det, for de jeg kjenner som har født har hatt maxvekt ved fødsel på ca 80 kg, og hva er det liksom! og kjekt å høre at man ikke nødvendigvis får en kjempe baby heller!

takk for oppløftende ord!

Skrevet

Godt å høre :)

Veide selv 116 da jeg ble gravid, gikk ned til 114, men er oppe på 116 igjen....regner med det kommer mer etterhvert (for har ikke tro på at jeg slipper unna vektøkning).

Jeg har ikke hørt noe negativt om vekta mi jeg heller. Var til jm for første gang i dag, og ho sa litt forsiktig: ja, du er jo litt overvektig. Jeg svarte bare: Litt? Jeg er fult klar over vekta mi :)

7kg mindre enn ved start er jo supert! Trener du eller noe, eller detter de av av seg selv? :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...