Gå til innhold

Makrell -kan den ligge i kjøleskapet 1 døgn uten å bli renset?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi kjøpte makrell i går, som vi skal ha til middag i dag, men vi glemte å rense den. Så nå har hele fisken ligget innpakket i kjøleskapet, må den kastes eller er den fortsatt brukbar?

Fortsetter under...

Skrevet

ja, er den ikke det?? ser ikke forskjellen på om den skulle vært renset eller ikke??

ååå, makrell er sååå godt:o)

Skrevet

Kjøpte du makrell som ikke var sløyd? Det ville ikke jeg gjort.

Fisk bør sløyes rett etter den er fisket. Innvollene går i oppløsning ganske fort og gallen fra galleblæra forgifter hele fisken. Jeg ville ikke spist den i dag, nei.

Ville forresten ikke spist makrell i det hele tatt! Den er en ufisk og egner seg kun til agn eller kattemat. Fysjom.

Skrevet

kan det stemme piri??

de selger jo hele fisk, usløyd i fiskedisken på spar!! Sild for eksempel!

nei, ikke vet jeg..

men makrell er jo INNMARI godt jo.. egner seg til agn eller kattemat?? nei, der tar du ihvertfall feil Piri!! :o)

Skrevet

Har du kjøpt fisk uten innmat, går det helt fint å spise den i dag. Har du kjøpt hel fisk med innmat, da hadde jeg kasta den.

Stekt makrell surra i rømme og gressløk med koktepoteter og agurksalat er knall godt:)

Skrevet

Æsj! Dere søringer er rare. Påstår at makrell og taretorsk er delikatesser........blæ

Annonse

Skrevet

Hallo?? Jeg er helt enig med Bente &)Stekt makrell er da super-godt!!

Vi var ute i går og fisket etter makrell, og fikk opp 15 stykk på kort tid.

Det er bare fordommer å kalle makrell for ufisk.

Men en makrell med innvoller hadde jeg ikke spist dagen etter at den var kjøpt (litt rart at den ikke var sløyd, da).

Skrevet

Usløyd fisk hadde jeg aldri i verden lagt i kjøleskapet, og hadde noen andre lagt den der, så hadde jeg hivd den rett i søpla. Fisk skal sløyes så fort som mulig etter den er fisket.

Skrevet

Hadde ikke kjøpt usløyd fisk med mindre det var rett fra fiskeren, og slett ikke spist den etter et døgn.

Skrevet

Takk-takk, det var det vi mente vi også, tar ingen sjanser der nei... gravid og alt liksom:)

Og stekt makrell med kokte poteter, sandefjordsmør, agurksalat.....yummi!!!!!

Dere som sier makrell er ufisk, spiser dere ikke makrell i tomat heller?

Skrevet

Nei, helst ikke.

Jeg spiser egentlig bare "rød" fisk, sånn som ørret og laks.

Skrevet

Fisk skal sløyes med en gang, ja! Morfar er fisker og han sløyer enten fisken i båten eller rett etter at han har kommet seg hjem... Er du heeeelt sikker på at den ikke er sløyet? I såfall ville jeg meldt den butikken til mathelseforbundet! (eller hva nå det heter... hehe)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...