Gå til innhold

Efaringer fra Ahus eller Rikshospitalet

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg er overhode ikke fornøyd med A-hus. Ting holdt på å gå fryktelig galt for vår del. kort fortalt; de ventet alt for lenge med å ta henne ut med ks! Gullet var kjempe syk da hun endelig ble tatt ut, så vi måtte være lenge på sykehuset.

Jeg var i begynnelsen fast bestemt på å aldri føde på A-hus igjen, men har ombestemt meg. Men det er kun fordi at der har de hele historien min fra min første fødsel, og jeg forventer derfor at de vil behandle meg bedre ved en evt neste gang.

Hadde jeg vært deg, hadde jeg gått for Riksen!

Takk for svar!

Har også dårlige erfaringer fra Ahus fra første fødsel, og er derfor svært usikker på om jeg vil ta et planlagt keisersnitt der. Men så tenker jeg litt som deg at de har hele historien min fra første fødsel, og sikkert vil stå på pinne for at alt skal gå bra nå. Ikke lett!

Noen flere med positive/negative erfaringer fra Ahus eller Riksen?

Hei!

Jeg tok ks på Ahus for 2 uker siden! Har bare positive ting å si jeg da, veldig hyggelige jordmødre og teamet som opererte var var veldig koselige og proffesjonelle.

Tror det har litt å si om man har planlagt ks eller hastesnitt hvordan man opplever situasjonen. Kan nok være veldig tøfft å få haste-ks etter å ha vært i fødsel i mange timer. Jeg hadde planlagt.

:o)

Jeg er akkurat kommet hjem fra Riksen etter KS her for 6 dager siden og kunne ikke vært mer fornøyd med behandlingen her. Så mye kunnskap samlet på ett sted!

Ble møtt med en imøtekommenhet, profesjonalitet og varme fra første KS samtale og hele veien videre. De er veldig fleksible og fokusert på å gjøre dette til en best mulig opplevelse for deg og barnet. "Vi er bare her for å gi deg en best mulig svangerskap og fødsel" sa jordmor til meg. Var bl.a ikke noe problem å få emblaplaster før kanylene og kateter satt etter spinalen.

De sa de prioriterte å ta de planlagte keisersnittene tidligst mulig for å slippe å utsette den gravide for unødig fasting, så KSet begynte klokka 9.55. Klokka 10 var hun ute! Fikk vesla opp på brystet med en gang, og far fikk ha med kamera inn på operasjonsstua så har nydelige bilder av vesla og meg når hun er bare noen minutter gammel, far fikk til og med se når de tok henne ut (kirurgene spurte om han ville reise seg opp og titte over teppet når hun ble født, og det sier han er det største han har vært med på noen gang. Ikke ekkelt i det hele tatt),og hadde henne og far hos meg på oppvåkninga, bortsett fra de siste femten-tjue minuttene når jeg skulle stelles og hun skulle skrives inn på barsel, da sa jeg det var greit at de gikk i forveien.

Sa i fra på innskrivningssamtalen at vi ønsket enerom dersom det var mulig (er egentlig mest tomannsrom her) og jommen fikk vi ikke det og. Hadde far hos meg alle kvelder bortsett fra 1. Det var forsåvidt også helt greit for han var hos meg fra 8-9 på morgen til 22-23 på kvelden den dagen han sov hjemme, så var helt ok når han dro.

Ellers har jeg fått fabelaktig bra hjelp med amminga som jeg slet endel med. Ba om å få bli en dag lenger for å få det til skikkelig og det var heller ikke noe problem. Nå går amminga som en lek! (bank i bordet:-) )

Var generelt bare å ringe på pleierne så var de der etter 30 sek toppen, for å svare på all slags "dumme" spørsmål og hjelpe til med et smil.

Nei, makan til sykehus har jeg aldri vært borti. Vi skal definitivt søke her neste gang og!

• 4 uker senere...

heisann!

jeg tok også ks på ahus.. veldig fornøyd med selve operasjonen og behandlingen, men overhode ikke fornøyd med oppfølgingen etterpå. Lillegutt ble tatt med ks 7 uker før termin pga svangerskapsforgiftning.. ingen husket at han var prematur, ettersom han var stor, så han fikk ikke den behandlingen han skulle i forhold til gulsotbehandling og ernæring ( de har lavere terskel på premature..) og meg holdte det på å gå galt med, ingen fulgte opp eller reagerte, selv på blodtrykk på 240/200.. heldigvis tok en lege i familien som var på besøk affere, og det hele endte med intensiv og mye styr.. hadde nok ikke sittet her i dag ellers.. jeg mener at det alle steder gjøres feil, ettersom det er mennesker som jobber der, men jeg tror jeg vil søke meg et annet sted neste gang, i håp om å slippe og oppleve det samme..

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...