Gå til innhold

NEI!!! KAN DERE HJELPE MEG?? Jeg går OPP i vekt!!!!!!

Anbefalte innlegg

Uff. Jeg fatter ingen ting nå.

Jeg har gått jevnt nedover siden jeg startet for drøyt to uker siden (ketolyse).

Første uka gikk jeg ned 1,5 kg.

Neste uka 0,8 kg.

Så begyndte marerittet. Jeg gikk opp 700 gram på to dager.

Og jeg har ikke endret noen ting. Har ikke ikm heller som kan forklare dette. Jeg er akkurat ferdig med siste mens.

Jeg spiser dette på en dag (eksempel):

Frokost: 1 kokt egg, 50 g ost, to cm-skiver røykelaks, og 50 g kylling uten skinn.

Lunch: Issalat med rød paprika, agurk, krepsehaler og blåskjell. Dressing av en sprut sitron og litt salt.

Middag: 100 g entrecote, drøyt en halv brokkoli moset med en ss smør og en dert issalat med litt paprika og agurk. Dressing av litt balsamico og rapsolje.

Drikker ca 1,5 liter vann hver dag. Og belønner meg med en liten rute mørk kokesjokolade hver dag. Det er jo snakk om ca 2 gram eller noe slikt. Og så går jeg turer med jenta mi hver dag.

I følge stixene så er jeg i ketose, og det har jeg vært hele tiden. De to første ukene var det utsag heeelt nederst hele tiden, og nå de siste 3-4 dagene har det vært litt mørkere. Ca midt på.

HVA GJØR JEG FEIL!!????? HJELP!!!!

Fortsetter under...

Bytt ut rød paprika med grønn, den inneholder mindre karber. Doble vannmengden din pr dag, du bør drikke mellom 2 og 3 l pr dag. Kutt ut "belønningen" med sjokolade hver dag, belønningen din får du når vekta går ned. Og øk fettmengden! Du har for lite fett i maten. Bruk mer smør, fløte og seterrømme/creme fraiche.

Når du går opp har du fått i deg for mye karbohydrater. Selvom du gikk ned i begynnelsen har du nok ligget for høyt til at vektnedgangen skal vare over tid. Du begynte å gå ned fordi du kuttet drastisk i karb-mengden fra der du var før. Det stopper opp fordi det ikke er lavt nok. Tell ordentlig! Lær deg mengdene nå i begynnelsen, så er det enklere for deg senere :o)

Ang. stixen; ikke heng deg opp iden. Det er IKKE sånn at lavt utslag er "lav" grad av ketose, og høyt utslag er "høy" grad av ketose. Ketose er på eller av, enten er man i ketose eller så er man det ikke. At du får lyst utslag kan komme av at det er lenge siden du har spist, at du drikker nok. Mørkt utlsag kommer gjerne når du tester etter å ha inntatt et fettrikt måltid, eller at du ikke drikker nok. Urinen er da enten full av ketoner fra fettet du nettopp spiste (altså ikke fra det kroppsfettet kroppen forbrenner selv, men direkte fra maten) eller "full av ketoner" fordi urinen er mer konsentrert.

Når dette er sagt er det ikke uvanlig at man når "platåer" underveis, hold på de gode vanene og det vil løsne etter noen få dager! Jeg lover! Vekten kan også variere så mye som 1 kg fra dag til dag, uten at det er noen spesiell grunn...ikke lett å bli klok på akkurat det ;o) Hold ut!

Lykke til videre!

I følge mine beregninger har jeg jo spist mindre enn 15 kbh hver dag.

Har jeg regnet feil? Er det jeg har satt opp her mer? Hvor mye ligger det på da? Jeg forstod det slik at jeg ikke burde ligge under 15 kbh, så da fikset jeg slik at det ble ca 15 som i dette. Kan du være så snill å dobbeltsjekke for meg? Kanskje jeg gjør feil...

Så til stixen. Er det normalt å gå så mye opp mens man hele tiden er i ketose?

Jeg skal kjøre på med fett ja. Fettet som er i entrecoten er vel bra? Og osten har jo 50% fett. Og smør har jeg i brokolien til middag. Skal øke den dosen. Det er bare godt med masse smør i den. Er Bremykt ok?

Hei:) Om du har vansklig for å få i deg nok fett så kan du kjøpe cocosa (kokkosolje) i helsekosten. Få i deg en skje morgen og kveld. Den smaker godt.Du kan selvfølgelig blande den i maten også. Har merket at om jeg spiser for lite fett så stopper vektnedgangen. Samme om jeg ikke får i meg karber nok. Viktig å ikke spise så mye salt mat.Det binder vann i kroppen. Noe så enkelt som det kan gjøre stort utslag på vekta. Drikk vann men ikke FOR mye. Vet ikke om du bruker sidene inne på lavkarbo.no ,iallefall,dær er det masse gode råd... Blandt annet en tråd for grunner til stagnasjon i vektapet. Ziggy sine innlegg er som en bibel for meg da. Han motiverer med alle sine oppskrifter. Polarbrød lapper med 0,4 karb per stk.foreksempel. Så jeg lager de,og de fungerer helt fint som brøderstatning. (det var d vanskligste å kutte ut syns jeg) Lykke til Nina! Du får det nok til skal du se:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...