Anonym bruker Skrevet 19. august 2007 #1 Skrevet 19. august 2007 Jeg er sykepleier, på kir.sengepost, ortopedi med noen tunge pasienter.. Er i 6.uka nå (5+6) og har ikke legetime før om to uker. Er så usikker på hva som bør tilrettelegges for meg, om jeg må ta hensyn allerede nå, om nattevakter er ok eller ikke?? HAr ikke hatt nattevakter siden jeg ble ggravid, men i utgangspunktet trives jeg med nattarbeid for da er det roligere. Sover også godt på dagtid. Merker det gjør vondt/murrer i korsryggen veldig fort når jeg er med og snur på pasienter. Synes ikke det finnes noen klare svar. Noen erfaringer? Og når fortalte dere det til avd.leder? Stor takk til den som kan opplyse meg litt.......
Anonym bruker Skrevet 20. august 2007 #2 Skrevet 20. august 2007 heisann;) jeg er nå 7+O og er også sykepleier og jobber på akutt avdeling. Er også usikker på når man bør fortelle om graviditeten til ar.giver. Jeg har også en del nattevakter, noe jeg har hørt ikke er særlig bra når man er gravid. I tillegg er det mye tunge løft, og i akutt situasjoner kan man jo ikke stå på sidelinjen. Synes dette også er vanskelig. Men jeg kommer kke til å fortelle noe før jeg er tre mnd på vei, trur jeg.
gullbaby1 Skrevet 22. august 2007 #3 Skrevet 22. august 2007 Hei! Har også lurt på når man bør si ifra til arbeidsgiver. Er i uke 10+6, men jeg har ikke et fysisk krevende yrke, så det trengs ingen tilrettelegging for meg der. Tenker også at jeg skal vente et par uker til, jeg er veldig spent på hvordan det blir mottatt, da jeg er i et vikariat... Ville spurt legen ifht hvilken tilrettelegging dere må ha på jobben...
tino84 Skrevet 26. september 2007 #4 Skrevet 26. september 2007 Hej! Jeg er også sykepleier og jobber en del nattevakter... så lenge man får nok søvn på dagene gjør det vel ikke noe om man går nattevakt?? eller??