Gå til innhold

Betennelse i såret etter keisersnitt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

9 dager siden ks nå og i det store hele har det gått bedre enn forventet, hadde trodd at jeg skulle ha mye større vansker med bevegelse etter operasjonen.

Men de siste dagene har de 2 stingene på begge endene på såret vært litt røde og hovne, mens de imellom er helt fine.Det kommer også litt illeluktende væske fra såret. Kan det være betennelse, eller gror de bare litt tregere? Vil jo ikke at det skal gå for langt slik at de ev må ta det opp på nytt....

Noen med erfaring på dette? Takknemlig for råd!

:o)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har erfaring med dette ja:-) har en gutt som er født med keisersnitt 8 dager før den eldste jenta di... Og jeg fikk betennelse herfra til månen! Og det høres veldig kjent ut det du beskriver. Endene av mitt sår var rødt og hovent, kjentes også litt varmt og var akkurat som en liten kul der. Det tok meg 14 dager å bli "hørt" av helsepersonell! For meg endte det med at det kom et lite hull på den ene siden og gørra spruta ut! Endte på legevakta da og fikk antibiotika. De trengte heldigvis ikke å sprette meg opp igjen, det gikk greit når jeg fikk antibiotikaen og det har grodd kjempefint etterpå. Nå er det knapt synlig.

Mitt råd til deg: Gå til legen din så fort som overhode mulig! Krev at de tar en pussprøve av det som kommer ut og krev oppfølging!

Lykke til:-)

Skrevet

Samme her og!! Tok keisersnitt nå i sommer... Hadde konstant feber og var skikkelig uvel etterpå.. Såret her var og varmt, det begynte å lukte litt rett før det gikk hull og var helt hardt!

Når det gikk hull en uke etterpå rant ut sikkert 5 dl gørr! Ned på sykehuset, der de åpna hele såret og rensa ut.. behagelig!

Var på sykehuset og rensa hver dag i 3 uker, de holdt det åpent for å få ut all infeksjon, så var det ny operasjon for å sy noen sting nedi..

Er ennå ikke helt grodd og er 8 uker siden KS på tirsdag... Måtte også gå på 4 forskjellige antibiotika..

Så kom deg til legen så fort som mulig, så slipper du kanskje alt dette!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...