Lolita<3prins&prinsesse Skrevet 18. august 2007 #1 Skrevet 18. august 2007 Jeg får ikke til å bruke vanlig pumpe, så jeg har begynt å prøve meg på å håndmelke. Får det til, men det kommer ikke så mye melk... Igår satt jeg i 20-25 minutter å klarte å klemme ut nesten 30 ml... Blir så skuffa, for jeg vet jeg har mer melk.. Får ikke utdrivningen til å "fungere", så det er vel der problemet ligger tenker jeg, men hva skal jeg gjøre da? Vil jeg få denne nesesprayen om jeg ber om det? Tanken min er jo å kunne fryse ned melk, men er jo ikke vits i det når det er snakk om så lite... Videre lurer jeg på hvor mye melk er det i gjennomsnitt en 4,5 mnd gammel jente spiser på et måltid? Er nok sikkert store variasjoner her men...
Sluffsa Skrevet 18. august 2007 #2 Skrevet 18. august 2007 Forberedelser: *Finn et hyggelig, rolig sted nær barnet/et bilde/et plagg *Drikk noe varmt på forhånd, varm opp brystet før melking *Masser hele brystet litt, men viktigst av alt: Stimuler utdrivningsrefleksen i flere minutter før melking! *Brystknoppen kan gnis/masseres/rulles/dras forsiktig i med rene fingre, gjerne utenpå tynt tøy Slik håndmelker du: *Legg fingrene i utkanten av det brune området *Plasser tommelen på oversiden av brystet, pekefingeren på tilsvarende sted under brystet *Press fingrene rett innover mot brystkassen *Klem så fingrene sammen og utover mot brystknoppen *Når melken drypper/spruter, melk videre på samme sted så lenge det kommer noe, ikke stopp! *Flytt deretter fingrene rundt til det er mykt rundt hele *Ikke gli på huden - tørk hvis det blir vått Hvis det går tregt: *Skift fra bryst til bryst flere ganger *Heng brystene frem, masser og rist dem *Stimuler motsatt brystknopp *Prøv å pumpe/melke begge bryst samtidig *Slutt når det ikke kommer noe lenger Hentet fra Gro Nylanders bok Jeg la varme kluter på brystet før jeg begynte, det åpnet melkeganene. Å len deg forover:)
Lolita<3prins&prinsesse Skrevet 19. august 2007 Forfatter #3 Skrevet 19. august 2007 Tusen takk for svar, en jeg har prøvd det meste av dette.. Sitter framovelent med puppa hengende forran meg når jeg melker, og masserer de i rundt 5 min før jeg begynner. Igår fikk jeg ut 60 ml, men det var midt på natta å jenta mi hadde ikke spist på 6-7 timer. Gikk mye bedre da, men jeg kan jo ikke stå opp midt på natta hver natt heller.... Nei, jeg får vel bare prøve meg fram....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå