Gå til innhold

Lur måte å gi tran på


Mmmmmmamman

Anbefalte innlegg

Må bare tipse flere om dette.. Har kjøpt sånne engangssprøyter på apoteket som vi drar opp tranen i og gir litt og litt. Har ennå tilgode å få tranflekker på klærne! Gir litt etter litt. Funker veldig bra! Lillegutt griner litt på nesa, men blir ikke totalt hysterisk slik som de gangene vi ved et uhell har gitt masse på en gang.

Det er også enkelt å se til at han får i seg 5ml på denne måten. Helsesøster tipset oss om å varme tranen først for å unngå gulp, og det er kjempegreit nå, for jeg bare holder sprøyten med tranen i under varmt vann i springen.

 

Sprøytene vasker jeg så godt, og koker før jeg bruker dem om igjen!

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Fortsetter under...

  • 2 uker senere...

Kjempelurt!

 

Jeg fant et alternativt omega3-tilskudd på helsekosten jeg, som jeg gir vesla sammen med litt melk (juice til 3åringen) på flaske, det skal ikke sette smak, men litt var det. Men vesla drikker det fornøyd ho, og denne er basert på planteoljer, så den går an å bruke for de som er vegetarisk også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den heter forresten UDO's choice og er kåret til best i flere år i statene. Synes det var greit å gi det når vesla mer eller mindre spytter tranen ut igjen, selv om jeg prøver smååååå doser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Kan også å gi tran mellom amning, altså jeg ammer gutten min, så avbryder jeg og pappa gir tran med teskje, det fungerer bra. Siden gutten min får fort bort smak av tran.

 

En lite tips om fjerne plett av tran - bruk vanish spray og sprayer mot plett og ruller klær sammen og legg i plastik-posen, lar den ligge i et døgn, så i vaskemaskinen - kan love at det går BORT!!! Kan også bruke mot rødvin, avføring og andre ting :):):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...